Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nifelheim skrev 2009-01-21 15:45:03 följande:
    Idag hade Elric varit så arg vid läggning på dagis att han till slut kräktes ner ena dagisfröken . Till slut tog de in en vagn som han fick ligga i och då somnade han iaf. Troligen var han helt övertrött för han hade gått runt och gäspat redan före 11 stackarn.
    Näe, vad tråkigt . Hoppas det blir bättre framöver. Min lillfis ville inte heller somna utan det tog en timme då han pendlade mellan att vara lite ledsen och "bara pigg".

Lycka till imorgon. Vilken tid skall du dit?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-21 18:11:32 följande:
    hemma igen efter en av de mest utmattande dagarna på riktigt riktigt läng, både jag och maken är jätte sjuka! minstingen med, de andra mittimellan gnälliga. Barnvakt som ställde in. fick alltså packa in hela familjen o åka till karlstad o veterinären. Är helt slut nu. Men iaf. Röntgen visade förbättringar!! Man kan säga att steg ett av tre är avklarat! Infektionen är nästan borta, medicin någon vecka till bara, sen ska vi prova hur hon reagerar utan den, det är steg två, sen ska vi se hur hennes kropp klarar fri rörelse, det är steg tre. Förändringarna på ryggraden kommer alltid bestå, men klarar hon alla stegen utan ny infektion eller smärta kommer hon kunna leva lycklig ändå.Så nu är det tummarna att de andra två stegen går vägen.Hu, nu ska jag sätta barnen framför bompa och själv decka, eller liknande.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-21 19:11:02 följande:
    2 av personalen åker till mexico idag, och vid 14 går ju alla 15timmars barn hem så då har de bara en personal kvar. Hon vill inte ha Elric kvar där iom att hon är själv och han inte är färdiginskolad typ. Ehm, ja ngt sånt var deras förklaring.
    Näe! Kan du få med dig en kompis som kan passa honom en minut? Säg att du skall göra cellprov om du inte vill berätta. Skall förresten inte "grannen" med?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-21 19:16:34 följande:
    Har tyvärr ingen kompis som kan. Den enda möjliga har tid på sjukhuset med sin son 15 minuter efter min tid "grannen" är inlagd på läkemedelsstudie så nää han får snällt hålla sig där och dra in pengar så jag kan köpa en dyr barnvagn sen
    En bra man är en läkemedelsstuderad man

Lämna på mammas jobb en snabbis?
  • Fröken Småland

Jaha, då är det väl dags för sängen antar jag. I morgon skall Manne vara på dagis mellan 07.30-11.00 så då skall jag och Maja åka och fika och sen åka och hälsa på min kompis som jobbar i en djuraffär. Maja har tjatat om guldfiskar länge men det är inte riktigt säsong för såna så vi får nöja oss med en guldig slöjstjärt .

Nif: Hoppa in efter ditt UL om du orkar. Vi kan knappt tänka på annat än att det måste gå bra imorgon. Stort lycka till!

• Fröken Småland

Det blev inte riktigt som jag tänkt idag, Manne fick feber idag så vi stannar hemma allihopa. Med lite tur så kommer det någon liten tröst med Posten idag för jag väntar på fem (!) paket med barnvagnsrelaterade artiklar

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2009-01-22 10:20:51 följande:
    Vilken lyx - med paketen alltså! Själv sitter jag och hoppas att det åtminstone ska komma lite reklam i lådan idag, så att jag har något kul att läsa när jag kommer hem från jobbet.
    Åh, ekorren har skuttat in! Japp, lyxigt med generös Postgubbe

Hur går det med barn-makeriet? Nifelheim är på vul idag och vi hoppas att allt är OK efter tråkiga blödningar och själv har jag kastat spiralen och inväntar ÄL. Tokshoppar lite under tiden
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2009-01-22 10:34:06 följande:
    Jo, jag har jobbat så mycket på sistone så jag har inte orkat effella så mycket som jag eg. velat. Går en liten pulverdietkur nu, för jag vill gärna bli av med några kilon innan jag blir gravid igen. Fick ju mf 1 dec, så jag tappade sugen lite. Nu när jag läste om en kompis som fått barn blev jag lite mer entusiastisk igen. Ska gå ner ett par kilo till bara, sen ska jag förföra maken igen. Shopping är bra tidsfördriv i väntan på både äl och bim!!
    Jotack, shopping funkar som botemedel mot mycket

Ang vikten; har du sett vår spin-offtråd?

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40129877.html
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-01-22 11:17:48 följande:
    *mutter* Ni vet det där pappret som a-kassan saknade. Igår kom det i vår brevlåda! De skulle ju skicka det direkt till a-kassan ju! Nu blir det ju ännu någon dags försening innan det kommer fram dit det ska. Tänk att det alltid ska strula!Dessutom så hade de lyckats skriva fel på mitt personnummer! Tur i oturen alltså att det kom hem coh att jag faktiskt läste igenom alla tre sidorna för på två av tre har de fått sista siffran fel. *sur* Nåja, jag korrigerade med en bläckpenna och hoppas nu på att inte få backning för detta. *håller tummar*Som om detta inte var nog har jag pratat med fk. Jag väntar fortfarande på vabpengar från månadsskiftet oktober/november + dagar i slutet av nov och början av dec (massa vattkoppor som ni kanske minns). De hade lite frågor och funderingar. *morrar* Nåja, det är utrett och förhoppningsvis kommer de pengarna snart och de kommer mycket mycket väl till pass kan jag ju tala om! Hoppas nu också att a-kassan skramlar igång inom det snaraste så jag inte får vänta några månader till. Förra omgången tog det ju dryga fyra månader innan allt var löst. *skräckscenario*Förutom det är vi ok.
    Tog det verkligen fyra månader innan du fick ersättning från A-kassan? *avbeställer alla paket*

Hoppas det går bättre den här gången och att ni snart får lite kosing igen. Har du höjt din inkomst i och med att du jobbat ett tag?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-22 11:38:26 följande:
    Vad väntar du på då? Har du smygshoppat utan att berätta Jag med hoppas på paket idag
    Det mesta är från Tradera och jag vill inte röja mitt alias. Inboxar dig

Det jag kan röja är en varukorg till Cameleon som jag reklamerat samt såklart P&T-liftarna

Asereht: Saknar ord
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6