Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-22 18:25:50 följande:
    Jo, då, jag vet, ska bara bli frisk. Funderade dock på om du ångrade dig men dina bebbe-planer?
    Nej, nej, ståbrädan är din . Den dagen den sorgen, har en från Ullared som jag kan använda men med en P&T behöver man inte den funktionen, det går ju att färdas lätt även med en syskonvagn menar jag.

Nej, jag tror att jag har tänkt på alla eventualiteter; en S4 och en Gecko med dubbel uppsättning ramar; sitt- och liggdel här hemma. Sen P&T:n och Frog/Cameleon även den med dubbel uppsättning ramar; sitt- och liggdel när vi åker till tätbebyggt område . Att varvas med bärsjal/bärsele såklart. Har jag missat något tänkbart scenario? Ja, just det, skall fixa en bebis först
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-22 19:36:18 följande:
    va?! hatar dom? Dom var ju underbara!!Vad tycker ni?
    På bilden är de superläckra. IRL vet jag inte.
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2009-01-22 19:49:20 följande:
    Kolla du upp vad det kostar från England oxå, skulle det vara mycket billigare därifrån så går det allt att beställa ändå Det kan jag fixa vettu!!
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-22 21:02:32 följande:
    Mamma2003: Men det är klart ni ska prata som vanligt. Jag tyckte det blev helt tyst när jag berättade det tråkiga här i tråden. Då kändes det ju ännu jobbigare. Blir mkt gladare av ert vanliga pladder Jaaaaa jag har glömt att tacka. Det kom paket lagom till dagisstarten, så de första dagarna jag spenderade i personalrummet kom paketet väl till pass. Tack Lokatt: Fortfarande inget nytt om paketet? Hur vet man om de hittat det på "obeställbara paket" eller vad hon posttanten nu kallade det?
    Vad bra, jag var rädd att jag skickat det till någon annan . Tog bara något i hyllan här hemma som jag trodde du skulle gilla

Hur mår du nu? Kommer det att göra ont med utdrivningen och hur lång tid tar det?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-22 21:09:43 följande:
    Hihi nejdå. Det är bara jag som är förvirrad. Tänkte skicka ett sms direkt, men kom på att jag inte hade ditt nummer. Är ju inte vid datorn så ofta längre så jg hinner glömma det mesta Nu mår jag helt okej. Hmm ja det kmmer nog göra rätt ont. Fick en miljard värktabletter i olika former iaf. Det värsta är väl några dagar, sen kan man blöda i ett par veckor, men då ganska sparsamt.
    Blä! Fy bubblan vad tråkigt att det skall behöva göra ont också

Vet du varför det blir så att kroppen inte själv stöter ut fostret, och vad kan hända om man inte tar tabletterna för att medicinskt göra det?
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-22 20:06:27 följande:
    hette bombom och fanns i jönköping och malmö, men skickar om man ringer eller mailar.
    Men de har ingen webshop eller? Hur vet man vilka grejor de har och storlekar och priser? *drar mig för att ringa*

(hittade hemsidan www.bombom.nu)
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-22 21:19:20 följande:
    Ingen aning om varför faktiskt. Jag har fått så en gång förut. Den gången hjälpte inte tabletterna tillräckligt och det slutade med skrapning. Tar man inte tabletterna stöter väl kroppen ut det till slut (men det kan ta tid) eller så kan man få en infektion i livmodern. Och till slut måste man skrapa isf. Hoppas att tabletterna gör susen den här gången, har inte alls lust med skrapning igen.
    Förlåt att jag terrar dig, men vad är egentligen en skrapning? Alltså; gör de som det låter, går in och skrapar insidan av livmodern? Ajjj... tänker jag
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6