Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Fröken Småland skrev 2009-03-11 09:41:27 följande:
    Vad fin den var! Jag älskar brunt till ytterkläder, men det är en skaloverall jag vill ha. Varför gör inte polarn den i brunt?
    Om man jämför mikk-line med andra vinteroveraller så tror folk att det är en skaloverall då den är så tunn. Men den håller värmen helt ok och jag är vädligt mycket för lager på lager principen så med ulloverallen som komplement är den perfekt. Så på sätt och vis kan man ju säga att vi använder den som en skaloverall. Den funakr ju i mildare väder utan att bli för varm och funkar i kallare med komplement.

Vi har mikk-lineoveraller till mini och mellanbus. Stora killen har bara didriksson. Stora tjejen får sköta sitt själv men har mest converse och munkjacka. *fryyyyys' Men även hon inser att man tar på mer när man fryser. Fast man minns ju hur det var i tonåren, skulle aldrig aldrig ha mössa tex! Nu har jag mössa om det är kallt. *s* Vuxenpoäng eller?
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-11 10:04:20 följande:
    Mössa och gummistövlar är vad jag kallar "finkläder" nuförtiden?
    Gummipjucken är mina bästa vänner! Så pass att jag beställt såna med lågt skaft att kunna h till stan. *he he* Jag skulle inte velat bli sedd död i gummistövlar som tonåring, ägde inte ens ett par. Men nu, klarar mig inte utan! För att inte tala om att jag vill ha helt regnställ osv. Tur att man blir mer praktisk med tiden. Min stora tjej är i "vägra gummistövlar och regnkläder" perioden. Hon blir hellre blöt. *suckar*
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Nu har jag återställt/fixat till mitt msn som jag inte använt på så länge så att jag inte kunde minnas mitt inlogg. *suck* Så om någon vill prata med mig så får ni gärna skicka ett meddelande (här).

Förresten, förr kunde man döpa om sina kontakter (man kan ju ha ett nick här och ett annat någon annan stans) så att man kunde hålla koll på vem som var vem. Kan man inte det längre? Isf blir jag lite sur för det var en bra funktion.

• Asereht
    Kavat skrev 2009-03-11 10:34:02 följande:
    Ja, jag får se vad läkarna säger. Och om det kan kolla huden och fastställa hudceliaki?Jag måste ju tyvärr äta gluten fram till en biopsi och det datumet när den blir vet jag ännu inte. Pappret från läkaren är daterat 27e feb och det är ju snart 2 veckor sedan... Så jag får inte sluta äta gluten med andra ord.
    Trist, verkligen trist. Allt går så himla sakta i vårdsvängen. Man får ju vänta i månader på en tid. Jag blev ju remitterad till hud/ögon i dec och fick en tid nu i mitten av april. Man hänger ju liksom i luften hela tiden. Och ingen hjälp med besvären får man heller innan de har fått en diagnos.
  • Asereht
    marika o Oliver skrev 2009-03-11 11:07:35 följande:
    skall kolla på denna, tack =)några mer förslag?
    Vad har du för krav på vagnen? Vad ska den ha och hur använder ni den? Det säger en hel del om vilken modell som kan passa. Sen kan det vara intressant att veta om du föredrar fast ahjul eller svängbara, fyrhjuling eller trehjuling.
  • Asereht

Snart får vi döpa om den här tråden till kreativa nördar eller liknande, det är ju inte främst barnvagnssnack och barnvagnar som är på tapeten längre utan allt möjligt.

• Asereht
    marika o Oliver skrev 2009-03-11 11:20:30 följande:
    jag använder vagnen mycket, mycket in och ut ur bil. Ståbräda till storbror. 4 hjul helst punkteringsfria inte svängbara, varukorg (behöver inte vara jätte stor) statskörning. skall helst finnas olika färger att välja på! annars har jag inte så mycket krav =)
    Vändbar? Eller funkar det med endast framåtvänd?
  • Asereht
    marika o Oliver skrev 2009-03-11 11:34:33 följande:
    spelar ingen roll =)
    Ta en titt på teutonia, Mistral och Rocky som är vändbara. stabila och lite mindre fyrhjulingar. Teutonia har även Timmy som är framåtvänd och ännu lite mer smäcker.

Brio har väl också liknande men jag är inte säker på om de har kvar Zenit tex. Emmaljunga har ju sin Scooter.

Personligen har jag alltid gillar Teutonia när det gäller fyrhjulingarna. Men numer kör jag i princip bara trehjuligt. Jag har testat klart vagnarna (som det ser ut) och det stannade med en Easy Walker Sky och en Sitty som komplement.

Bästa tipset är att åka till en barnvagnsbutik med brett sortiment och känna och klämma plus provsitta.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6