Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Jag behöver definitivt färga mitt hår! Jag är ju ganska mörk av naturen men har mina ljusa slingor (pga alopecin och pigmentbortfall). Men nu börjar jag ta mig katten att gråna lite också, inte direkt grått kanske men färgen börjar liksom bli dassigare.

Jag försöker också desperat komma fram till om jag ska klippa mig kort, klippa som jag hade förut eller låta det växa som det vill etttag och bara ansa luggen. Jag kommer aldrig fram till nåt...*suckar*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-17 10:05:49 följande:
    hahaha jag skrattar ihjäl mig haha Det vore något va?! Varsinn i matchande färgställning Dock så har lillvalpen tröjor på sig ute nu. hon är ju bara 9v. och fryser för hon är så pytte. Nästa vinter när hon är större får det dock vara kallare än såhär för att det ska på några kläder Tom. storhunden har ett täcke ju De har ju båda så kort päls kom på vad du missat, min nya bebis (valp) Titta galleriet
    Eller hur, jag tycker det var hur kul som helst. lite gulligt men jag skulle aldrig aldrig ta ut min jycke sådär!

Jag är inte mycket för hundkläder men i form av täcke för att skydda är det ju ok (även i koftvariant) men när det blir joggingset med matchande mössa/keps osv så är det bara helt hysteriskt!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Förresten, min inre bild av kattens stora jycke i den där mössan kommer att räcka för att jag ska dra på smilbanden resten av dagen.

• Asereht
    zasata skrev 2009-03-17 10:18:41 följande:
    lokatt: DET MÅSTE JAG SE!!A: Fy vad jobbigt det där med vattnet lät.. men massa mysiga bilder.
    Ja vattenbiten är ingen hit, men maken har ju lovat att det ska vara fixat ikväll. Eller rättare sagt grannen har. Det är tydligen väldigt lätt att fixa när de väl har hydroforen. Så jag ser fram emot imorgon kväll då vi förhoppningsvis har tillräckligt mycket varmvatten för att man ska kunna ta en dusch. *längtar massor*
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-17 13:49:15 följande:
    här är det vårväder! Var ute en timme med hundarna och minstingen, riktigt varmt och skönt! funderar på att skicka ut maken och alla barn o hundar i skogen när de kommer hem Så jag kan få lite ro att sy väska Igår kväll satt jag länge och sydde Lokatt-lappar på grejer jag sytt *nöjd*
    Här med men det blåser utav helskotta. Jag har skickat ut maken med alla barn i skogen på hundprommis. Inga kräkningar alls idag och en lätt febrig och lätt frustrerad storbus som är lycklig att få komma ut en stund.

Förresten så har jag ett färdigt paket med en ratt + namnlappar till dig som står och väntar på att bli postat. Ska försöka komma ihåg att ta det med mig nästa gång jag åker till stan.
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-03-17 17:36:04 följande:
    Zasata, hej, trevligt att du är tillbaks! Fröken Småland, jag har faktiskt inte orkat testa ståbrädan än... Men det kommer rapport framöver. Asereht, håller tummarna att allt går som det ska och ni får erat efterlängtade vatten. Hade inte velat vara i din sits. Fick föresten andra paret glasögon idag. Toppennöjd! Jo, vad tänkte du köpa Didriksson-ställ, om du nu köper?Vi var förbi barnaffären idag när jag gick från dotterns "läkarbesök", de hade en jätte fin cerise jacka. Sugen, men vet inte om de hade rätt storlek.passau, suflett behöver man! Och lycka till på samtalet.
    Jag har beställt set, tre stycken! {#lang_emotions_cool} Storbus får blå, mellan turkos och mini grönt. Jacka och byxa. Jag har beställt härifrån: http://trollungar.jetshop.se/ och det set vi valde heter Love  och finns i fyra färgställningar varav en av dem har cerise (fuchsia) jacka..

Jag har fått mitt tredje par med och jag är toppen nöjd. Måste iofs gå in till optikern i stan någon dag och be dem hjälpa mig att böja skalmarna lite på ena plastbågen. Jag har försökt själv men vågar inte ta i då jag är livrädd att ha sönder dem!
  • Asereht

Vi har vatten! Imorrn kan vi nog duscha också. Varmvattenberedaren måste fyllas upp och hinna värma upp men sen så!

Nu måste jag lämna plats åt tonåringen. See ya!

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-17 22:56:09 följande:
    va?! hon är både trevlig, snygg och får tvillingar?! *muttrar om orättvisor*Fast jag är inte naturligt rödhåring iaf. När jag var rebellisk ung tonåring, då skulle ni sett mitt hår ni Tror jag haft alla färger utom brunt Det närmaste brunt jag haft är nog nu. Har du haft hennafärg? måste ha varit i samma period i livet som du skaffade tatuering eller? Numer säljs ju knappt henna färg, tur det kanske, kommer ihåg vad den var bökig och smulade så hela badrummet blev rött!
    johodå henna kan man köpa fortfarande. Men numer så får man vara om sig och läsa ordentligt så den inte är utblandad med annan skit. Idag kan man köpa röd henna, brun henna och svart henna. men den svarta är ofta utblandad.

Jag har hennat mitt hår, det blir en sån där otroligt härlig rödbrun färg som lyser kopparrött i solen. Problemet är ju bara att jag har mina pigmentslösa partier och dom blir liksom tokknallröda.

Jag har också testat i princip alla färger som finns. rakad skalle och håret rakt upp mm. *s* Rebell javisst, men bara utseendemässigt.

Lindadjo Brunt hår är fint. Världens vackraste kvinnor äju för sjutton brunhåriga. *sådeså* Sen är rött hår tokfint. Jag önskr jag hade haft så där riktigt härligt tokrött hår av naturen. *drömmer*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-17 23:07:05 följande:
    Tänkte bara tipsa om fina brallor från H&M för 99:-. Maja vägrar använda jeans, det var flera år sedan jag fick på henne jeans för hon gillar inte när kläder sitter åt. Vilket jag i och för sig kan förstå. Manne äger inte heller några jeans, dels pga att jag inte tycker det verkar alltför bekvämt och dels för att det är knöligt och bökigt att få ner i ytterkläder. Däremot kan det vara ett väldigt trevligt och slittåligt plagg som kan vara bra att ha. Tror att båda barnen (och mamma) skulle gilla dem här
    Ja dom där är skitbra, jogginbrallor i denim. Mina grabbar har sådana.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6