Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Ok, då har jag en rimlighetsgrad att gå efter. Jag väntar fortfarande på didrikssonställen här. Ska bli intressant att se om jag är nöjd med känslan på dem så jag vet om jag ska börja rensa ut jackor och fleecar här hemma. Skulle ju kunna vara trevligt med några hundralapar på spenderarkontot också.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-20 11:19:11 följande:
    Hett tips!! www.kameleontdesign.se/ har jättebra rea nu! Skynda fynda, jättefina grejer! Jag råkade bryta mitt stop *skäms lite* Men jag höll tillbaka mot vad jag kunde tokat loss
    Allt jag siktade in mig på var slut. Lika bra det kanske för det är bara storbus som bheöver kläder just n och då främst tröjor.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-20 12:07:36 följande:
    vad var det du ville ha då? Jag köpte en zippis (har byxorna till) en suite en body och en klänning. Jag har samma tyg som bodyn, så jag ska sy byxor, sen har jag matchande tyg till zippisen och byxorna till en tröja och även matchande till suiten. Så jag får ihop det bra *nöjd*
    Tröjor och matchande byxor. Fanns inte i rätt strl så jag lade ned. *s*
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-03-20 19:44:29 följande:
    Tittar in och säger hej. Har varit på vift hela dagen och är totalt slut. Har handlat en fin cerise jacka till dottern (samma som på trollungar som Asereht tipsade om)! Enda problemet är att jag vill ha en likadan själv! Vi var även på lekparken i stan och sen var vi hos min pappas kusin som har celiaki och fikade och fick låna hennes recept. Fick även en liten historaberättelse med foto om min pappas farmor som var jätte intressant! Hon har 5 eller om det är 6 barn med olika fäder, men var högt aktad i trakten, supersnygg och en superduktig sömmerska bl.a. Släkten tror sig ha listat ut 2-3 fäder, men resten är okända. Så min farfar visste alltså aldrig vem hans pappa var och det var väldigt hysh-hysh om sådant på den tiden.
    Kul med jackan! Våra set har kommit men jag kan inte hämta ut förren på söndag (om jag har tur). Jag är så nyfiken på dem men om du köpte en sån jacka så tror jag nog att jag blir nöjd.

Intressant det där med din pappas farmor. Här har vi en massa hysch hysch som jag tyvärr inte fick helt utrett förren alla som visste var borta. Både min farfar och min far är ju borta. Även farfars syskon. Det jag vet är att min farfars ena bror var inblandad i ett mystiskt dödsfall. En dödsskjutning på deras gård. Jag har lyckats få fram så mkt som att farfars brors fru var involverad med mannen som dog så jag gissar på svartsjukedrama. Däremot blev det hela aldrig upprett.

Min pappas farmor hade barn innan min farfars far gifte sig med henne och genom släktforskning har vi lyckats få fram att min farfars ena syster har en dotter! Ingen ahr någonsin nämnt denna dotter och enligt kyrkböcker och så vidare finns inga noteringar om att denna flicka gått bort. Mer än så vet vi inte.

Min egen farmor lämnade farfar med min pappa när pappa var fyra år. hon kom aldrig tillbaks och hade ingen som helst kontakt med min farfar eller far. Hennes syster däremot brevväxlade med farfar ända till hans död. Min farmor skickade en krans och kom på min pappas begravning. Detta fick jag veta efterråt. Hon ringde även och pratade med min fars sambo men hon har aldrig försök kontakta mig eller min syster. Vi fick brev från en advokat för ett drygt år sedan med uppgifter om att vi inte hade något att hämta/göra anspråk på gällande testamentet. På så sätt blev vi informerade om att hon gått bort. MIn syster skrev till henne upprepade ggr efter fars död men fick aldrig något svar. Min farmor var omgift men fick aldrig några fler barn förutom min far. Det är så jäkla skumt alltihop!

Alla familjer har sina konstighter, uppenbarligen. Men det är ju lite spännande också. *s'

Nu ska jag försöka få mina vilda schimpaner att sova. Det är higlife hrä hemma. Maken är borta till imorrn och det blir alltid lite extra hype då. Mest irriterande är jycken, han blir alltid så ruggigt skällig när någon av oss vuxna är borta. *muttrar*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-21 09:14:22 följande:
    Smiley-drottningen in action!
    Tyckte ju att nåt borde funka så man slapp spara och ladda upp i galleriet om man vill använda men nej då.... *surar*
  • Asereht

Har suttit och sufat runt på hemnet och hittat ett hus som känns intressant. Helt i 70-tals utförande.

• Asereht
    zasata skrev 2009-03-22 09:33:12 följande:
    jsut det ja, kul att ni får börja köra bort grejerna! Just nu är jag så arg på Tobias! Nu har jag berättat för imn familj, mina närmsta vänner chefen på jobbet också. (på gp, på nk har jag itne pratat med dom för vätnar på att hon skall höra av sig med mitt schema nån gång..) Och tobias berättat för sig familj.är i v11+2 och nu vill jag berätta i min blogg. Men han tycker inte jag skall skriva privata saker iden, och hatar min blogg och frågar idiot förklarar den, tycker att då kan ju folk få läsa din vanliga dagbok lika gärna. Bara för jag sagt att jag skriver om det mästa. Och sagt att jag skrivit nån gång när jag varit arg på honom. Så han tycker inte jag skall skriva att ebba skall bli storasyster, för det är privat!
    Jag förstår till viss del. Vi har alla olika känsla av integritet, privat område och vad som är en sak mellan hemmets fyra äggar och inte. Det kan vara bra att se till att man är överrens om vad som är ok att 2outa" och inte. På så sätt slipper man konflikter och sårade känslor.

Däremot kan jag ju tycka att har man berättat för familjen och alla som är berörda av en graviditet så kan jag nog tycka att det är harmlöst att blogga om saken. Där tycker jag nog att Tobbe är lite i känsligaste laget. Däremot saker som rör er privat och som omvärlden inte har något inblick i är ju lite mer kniviga.

Själv är jag öppen till viss del. Jag kan skriva om vardaglia saker och om oss men inte det privata och intima. Min man är inte speciellt känslig men jag vet att han inte skulle vilja bli uthängd. Använder man sitt sunda förnuft och tänker på hur man själv skulle känna om ens respektiva skrev det samma om en själv så tror jag man har en hyfsad riktlinje.
  • Asereht

Woho, igår fick jag hem Didriksson seten. Så fina de var! Färgerna är underbara och kvaliteten känns jättebra. De kommer at tbli perfekta. Pojkarna var också väldigt nöjda och glada.

Stobus se blev perfekt i strl. Strl 130 blev det. Jag har sett att strl 120 som han har i vinterkläderna börjar se precis ut i armar och ben så det var helt lagom för storleksbryt. Detär lite större men inte tokstort. Det kommer att funak både nu i vår och till hösten om han inte skulle få ett helt hysteriskt växtryck. *s*

Minibusens set däremot var på gränsen till tokstort. Jättesvårt med strl till honom som ligger mellan 92 och 98 i strl. 90 kändes aldels för smått att stsa på även om vinterkläderna i den färgen sitter perfekt. 100 kändes mer logiskt eftersom jag vill att han ska dem i höst. Ja, riktigt än är det ju inte time ändå så vi får se. Det värsta som kan hända är att vi får lägga det åt sidan till hösten och då har vi ju en marin Po.p skaljacka med tillhröande ws som ligger undanpackad. Eller den gröna Po.p.en i strl 98 kanske tom blir bättre. *funderar*

Mellanbusen har inte hunnit prova sitt än men till honom körde jag 110. Det blir nog bra efterosm hans vinterbyxor i strl 100 är något korta nu. Den turkosa jackan blir jätefin till den blå ws.en från Po.p med djurmönster. Jag skulle vilja ha en sån till storbus också då den blå bottenfärgen är exakt matchning til Didriksson skaljackan men storbus var inte så hågad. Han vill ha en enfärgad blå eller röd. *muttrar* Lika bra det kanske för de där ws:arna med djur på är inte så lätta att komma över.

Jag är iaf toknöjd! Glad att jag vågade ta steget och testa något annat istället för att jaga beggade Po.p skaljackor. *s* Så nu ska jag gå igenom och se vad jag ska slänga ut på Tradera/annons.

Förresten, någon som vet någonstans där jag kan hitta Didriksson fleecejackor i barnstrl? Jag har kollat runt i de webshoppar jag vet har Didriksson men hittar ingen i rätt strl.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6