Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Jag är sååå glad, ska få låna en overlock av min mans kusin :D längtar tills jag får hem den!!! :D här skall sys :)

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-13 15:07:00 följande:

KUL!! Berätta sen om det var svårt och visa såklart upp alstren! Jag håller på och syr en velour suite, nästan allt mitt fina stjärntyg går åt! *vill ha mer*
    Det ska jag göra :) såg förresten att de hade nya paket upplagda, blev lite sugen på ett sånt.... lägg upp bild på den sen, är nyfiken på hur den blir :)
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-13 20:02:50 följande:

readan gjort, det hade varit lätt om det varit bomullstyg, men velour och jersey, jag behöver komma på något smart!
    sy fast å sy sen stadigt bomullsband över sömmen. Kolla på andra sweatshirttröjor, där brukar de göra så, det brukar bli snyggt om man är noggrann.
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-13 20:02:50 följande:

readan gjort, det hade varit lätt om det varit bomullstyg, men velour och jersey, jag behöver komma på något smart!
    sy fast å sy sen stadigt bomullsband över sömmen. Kolla på andra sweathshirttröjor, där brukar de göra så, det brukar bli snyggt om man är noggrann.
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-13 23:21:34 följande:

Klar!! De är i stl 80/86 med puff i ben o armar, dragkedjan har en underbar ring, den är från 70-tal. Riskiflickan: Eftersom kragen är vändsydd gjorde jag så att jag sydde in kanten på suiten i där ock vek in kragkanten, samma tänk och tillvägagång som vid kantband, det blev smidigt och snyggt.
    Ah, snyggt!! Bra tänkt med kragen där.... så gjorde jag med en vändsydd luva på en tröja till maken i julas, blir bra...å det blev väldigt fint på din suite med!!!!
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-13 23:59:46 följande:

Tack Nästa projekt tror jag blir ett par utsvängda manchester byxor, tycker du/ni man kan ha synliga dragkedja, eller måste man sätta en sån där "ficka" (glömt namnet) utanpå? Jag tänker mig att det blir knöligt med hemma sydd sån i manchester där. En snygg knapp övers och en dragkedja utan "locket" i tyg över, går väl, eller?
    Du kan ju sy dragkedjan dold som man gör på kjolar, å med knapp längst upp, blir säkert hur snyggt som helst... utsvängda manchester är ju alltid snyggt :D
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-14 17:01:23 följande:

det var det jag menade, sådär dolt. grejen är den att jag aldrig gett mig på det. tänkte att knapphålet skulle vara enda svåra på byxorna Men det kanske är ganska lätt? Man måste nästan sy på den efter själva dragkedjan va?
    när du syr dragkedjan dold så låter du lite av kanten på tyget ligga över dragkejdan symetriskt på båda sidor,så att tyget möts rakt över dragkedjan, det är enklare än att göra en riktig jeansgylf.... å blir snyggt på byxor av sådan modell...

eller så kan du kolla in denna länk å göra så:

www.independentliving.org/fashionfreaks/pants/sikb3.html
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6