Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-01-15 14:10:41 följande:

Kommer med ytterligare ett inlägg om puckon och saker man blir arg på! Var nyss och hämtade barnen på dagis, på väg dit går jag längsmed staketet till en lågstadieavdelning på skolan. Mina barns kusin går på skolan (vi umgås inte dock med den familjen så mycket), iaf. den flickan är det lite synd om, hon har lite imot sig som gör henne till ett "lätt" offer att mobba och vara taskig imot. När jag gick där får jag se att fyra tjejer skriker på henne och springer runt, de håller stora pinnar och den ena slår till henne, sen jagar dom henne och hon gömmer sig under en lekställning, Då ställer de sig runt och ovanpå ställningen och skriker hoppar över hennes huvud och slår med pinnarna på hennes gömställe. Hon skriker. Ingen förken i sikte Jag blir såklart jätte arg, ställer vagnen brevid staketet, hoppar över det 1,5m höga och går dit. Hjälper henne fram och säger ett och annat till mobbarna. Dock med bibehållet lugn men med extremt mycket allvar i rösten. De blev ganska skraja Tyvärr fortfarande ingen fröken i närheten! Och jag hade inte tid att leta upp en, minstingen satt ju i vagnen utanför staketet. Vi ska såklart ringa mamman och pappan så de får ta tag i det här ännu mer. Men fy så barn kan vara elaka!! Jag vill inte att mina ska börja skolan!
    Barn är elaka, lärare bryr sig för lite och syns för lite på rasterna (med risk att bli påhoppas av nån som är lärare säger jag detta). Jag vart mobbad hela skoltiden, det är hemskt att kunskapen inom detta inte har gått ner framåt å att det inte uppmärksammas mer än det gör. Jag är ju rädd att det ska bli såhär för min son med, för barn är otroligt elaka om man bara har det minsta emot sig :(
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-15 19:48:41 följande:

Nysydda: Utsvängda massor, syns ännu mer på, ska fota med barn i dom imorgon, nu sover hon I manchester. Skippade dock dragkedjan. Orkade inte
    snygga!!
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-15 19:49:10 följande:

Jag håller med dig.
    Tur att du var där och kunde stoppa denna gången, det sorgliga är att ingen lärare fanns där och tog ansvar...
  • Riskiflickan

nu har jag förbokat det nya retrotyget hos jofotex, sååå fint så jag kunde inte låta bli... så nu blir det inget tygpaket hos mjuka tyger inte :/ då blir mannen gaaalen :)

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-15 21:01:13 följande:

det har jag missat?! vet du vart jag hittar molntyg?
    Det har funnits på www.barnrummet.com men de verkar inte ha inne det just nu... annars så finns det ofta på tradera...
  • Riskiflickan

Lokatt: javisst är tygerna från jofotex fin, jag förbokade deras flodhästar nu :) men har sedan tidigare uggletyget med blå ugglor :)

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-16 22:57:55 följande:

haha, det blev, färgglatt Men till min fasa upptäkte jag att jag varken hade lime eller lila mudd! Jag trodde det, men det var sån tjockare jersey, typ till tröjor! Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra!
    men jersey kan du ju använda som mudd? Hur menar du att den är tjock?
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-17 13:37:42 följande:

nif, skickade ugglor, men de är borta i posten vilken färg på flodhästar?
    jag beställde orange, turkos och grön, en meter av varje...
  • Riskiflickan

Lokatt: Jo, det går bra med interlock med, även om den är dubbelstickad, så det kanske blir lite stummare, men fungerar absolut!! har förresten lagt upp ett nytt litet alster i mitt album :)

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-17 14:09:21 följande:

jättefin!! Fin färg oxå!
    Tack, det är nog min favoritkombination, orange med mörkbrunt :)
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6