• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-03-28 08:42:45 följande:
    Kanal 9 ingår i vårt grundpaket (Boxer). Tror den hänger ihop med kanal 5 då de brukar köra reklam om vad som visas på 9:an. Min favvokanal iaf eftersom de har mycket brittiska deckare och komedi. Sen kör de Cold Case och Law and Order SUV som jag också gillar fast de är amerikaner. Jag är deckarfreak. Det funkar med dokumentärer som 48 timmar och fbi-files på Discovery också.
    Kanal 9, undrans om vi har den men vi har så himla dålig mottagning, får ju aldrig upp parabolen för det är alltid något annat som är viktigare. Så jag sitter här jag med.
  • Nifelheim

Kikar in med en hälsning från Lindadjo också. Nu är det tomt i deras gamla hus och de skulle precis ta ut datorn så hon är datorlös i några dagar.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Lokatt

hej på er! Tack för lyckönskningarna!

Det gick helt godkännt! Hon uppförde sig jättebra, var lugn och låg vid mina fötter i väntan på vår tur i ringen. Väl i ringen fick hon ett HP (hederspris) och superbra kritik, bara posetiva ord i kritiken! Det var kritiken som var det viktiga och det vi hoppades på, samt hp, så lyckad dag! Dock hamnade vi bakom en jättekrånglig hund i gruppfinalen, så vi fick inte springa ordentligt och hon kunde inte koncentrera sig på att stå stilla pga. krångelhunden. Så där blev vi oplacerade.

Kavat skrev 2009-03-28 09:55:54 följande:
    www.tradera.com/Popjacka-i-stl-80--auktion_87...Brun fleece stl 80, ser ut som den blir billig, fast nu insåg jag att alla barn är ju typ för stora för den nu.
    den hade jag gärna köpt om jag varit hemma!
    Våga vägra blogga
  • Fröken Småland

Nu sitter jag i Halmstad och surfar; mannen har tagit med sig barnen och mormor till en närliggande lekpark så jag har det lugnt och gott

Undrar hur det gått för Lokatt? Och tänk Lindadjo, vilket arbete som ligger framför dem! Men vad härligt att flytta också, som ett oskrivet blad.

Själv har jag ju fått lite inspiration att göra om hemma, det har helt säkert med planerad bebis att göra och det faktum att vi har två rum för lite . Men det ordnar sig, bara jag flyttar runt lite så skall ni se att jag trollar fram ett rum till eller två . Just nu är det en sekretär jag vill ha så att jag kan fimpa det gamla stora hörn-datorbordet. Då får det plats en garderob till eller möjligen en säng så att det kan bli ett nytt litet rum i ena änden av hallen. *klurar*

Nä, nu skall jag svulla ostbågar utan att barnen stör mig

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-28 16:40:57 följande:
    Nu sitter jag i Halmstad och surfar; mannen har tagit med sig barnen och mormor till en närliggande lekpark så jag har det lugnt och gott Undrar hur det gått för Lokatt? Och tänk Lindadjo, vilket arbete som ligger framför dem! Men vad härligt att flytta också, som ett oskrivet blad.Själv har jag ju fått lite inspiration att göra om hemma, det har helt säkert med planerad bebis att göra och det faktum att vi har två rum för lite . Men det ordnar sig, bara jag flyttar runt lite så skall ni se att jag trollar fram ett rum till eller två . Just nu är det en sekretär jag vill ha så att jag kan fimpa det gamla stora hörn-datorbordet. Då får det plats en garderob till eller möjligen en säng så att det kan bli ett nytt litet rum i ena änden av hallen. *klurar*Nä, nu skall jag svulla ostbågar utan att barnen stör mig
    halmstad? mysigt, vad ska ni göra mer där då?
    Jag är välldigt nöjd med mitt sekatär/bokhylla/skrivbord jag köpte, ni vet det vita 50/60-tals på blocket
    Klart du kan trolla fram plats till en till bebis, vi får plats tre barn (o husdjur) i vår trea så

Ja, undrar hur det går för lindadjo och kartongerna. Vilken känsla det måste vara, eget hus äntligen för dom! De har ju längtat.

Nif. Skönt att "se" dig! jobbigt att elric har en fas. hur mår han annars? allergier och annat jox? Är vovve bokad nu?
    Våga vägra blogga
  • Vipera

Åhh nice, jag skulle vara kreativ och göra mallar till en vagga. Då tog jag wellpapp från källaren och ritade samt skar ut. Bara för att inse att den andra sidan av pappen hade jag använt när jag sprayade färg... Så byxor, soffa och allt blev bestrukna med vitt färgdamm. Nåväl sånt händer{#lang_emotions_surprised}.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-28 16:56:11 följande:
    halmstad? mysigt, vad ska ni göra mer där då?
    Vi gör inget särskilt här nere, bara tar det lugnt och kollar runt . Idag var vi på ett ställe  som heter Börje Ohlssons skafferi som är en kombinerad restaurang/delikatessaffär. De har en jättebuffé med pajer, pastasallad, potatissallad, leverpastej, oliver, många olika salladsröror med t ex vitkål mm mm. Sååå lovely, det slutar nästan alltid med att vi går dit och äter när vi åker till Halmstad.

Sen var vi inne på Lindex och HM med huvudsponsorn (mormor) och köpte en massa vårfint till Maja och även lite till Manne. Polarn och Pyret hann vi tyvärr aldrig med eftersom det ligger lite off och killarna i familjen längtade hem
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-28 17:55:58 följande:
    Åhh nice, jag skulle vara kreativ och göra mallar till en vagga. Då tog jag wellpapp från källaren och ritade samt skar ut. Bara för att inse att den andra sidan av pappen hade jag använt när jag sprayade färg... Så byxor, soffa och allt blev bestrukna med vitt färgdamm. Nåväl sånt händer.
    oopps. så kan det gå vilken typ av vagga ska du göra?
    Hur har ekorren det?? bra hoppas vi
    Fröken Småland skrev 2009-03-28 18:04:25 följande:
    Vi gör inget särskilt här nere, bara tar det lugnt och kollar runt . Idag var vi på ett ställe  som heter Börje Ohlssons skafferi som är en kombinerad restaurang/delikatessaffär. De har en jättebuffé med pajer, pastasallad, potatissallad, leverpastej, oliver, många olika salladsröror med t ex vitkål mm mm. Sååå lovely, det slutar nästan alltid med att vi går dit och äter när vi åker till Halmstad.Sen var vi inne på Lindex och HM med huvudsponsorn (mormor) och köpte en massa vårfint till Maja och även lite till Manne. Polarn och Pyret hann vi tyvärr aldrig med eftersom det ligger lite off och killarna i familjen längtade hem
    Låter trevligt! lite avis på resturangen och huvudsponsorn
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6