Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag har också ändrat om min layout med thecutestblogontheblock - så otroligt enkelt att göra!

Jag hade stora problem att välja vilken bakgrund jag ville ha men det känns faktiskt som om jag valde rätt. Men klart man vill ha tips på andra leksaker till bloggen också.

frostensdotter.blogspot.com/

• Isorfidien

Dino78 - om du menar till thecutestblog.. så är det sååå simpelt att byta utseende. Du ändrar din template till minima och sedan går du in och väljer att lägga till en ny gadget och där klistrar du bara in koden du får för den bakgrund du valt. Sedan är det bara att spara och se lycklig ut.

• Isorfidien

Mamasnest: Jag ser sidan och den ser bra ut nu. Jag har visserligen en ny dator men jag använder inte den upplösningen men sidan ser helt okej ut för mig.

• Isorfidien

Första gången jag försökte titta på din sida såg jag nästan ingenting, vit bakgrund, ljusgrå text och en banner som inte ville visa sig. Efter att jag uppdaterat sidan ett par gånger så kom sidan fram ordentligt.

• Isorfidien

Själv har jag en besöksräknare från easycounter.com

Enkel att fixa till och det är bara att lägga till den som en gadget - tror det står html-någonting där man väljer gadgets och klistra in koden du får när du valt din räknare.

• Isorfidien

På easycounter så registrerar du dig genom att skriva in din mailadress och välja användarnamn och lösenord. Jag har aldrig fått junkmail från dem. Sedan kan man logga in lite då och då och titta av statistiken.

Jag har satt min räknare på antalet besök. Jag har precis startat denna blogg så det har inte varit så många inne. Det går även att få en räknare som enbart visar hur många individer som varit inne. Säg att jag varit in en gång, Eva här tre gånger och Millami ett två gånger så kommer det bara att stå "3" besökare och inte "6" besök. Räknar då varje ip-adress.

Såg att en kompis till mig registrerat två konton på easycounter så han har två räknare på sin sida så där står både individuella besökare samt antalet besök.

• Isorfidien

När det gäller bilderna jag lägger in i bloggen så lägger jag först upp dem på photobucket.com och sedan länkar jag in dem i bloggen. På så sätt tar de inte upp något av den plats man har för just uppladdade bilder i sin blogg.

• Isorfidien

Millami: nej du har ett begränsat utrymme för bilder. När bloggen är full kan du inte lägga till vare sig bilder eller text mer efter det.

Det är jättelätt att länka. Jag laddar upp bilderna på photobucket och väljer html-länken som följer med till det aktuella kortet och klistrar in adressen där det står "Eller lägg till en bild från webben" där man infogar bilderna. Sedan så läggs bilden till i din blogg - och du har inte använt något av bildutrymmet som medföljer bloggers konton.

• Isorfidien

Du kan själv välja att ha ditt konto öppet för alla eller stängt. Jag har 3-4 konton hos photobucket och alla är stängda. Det enda kort som visas är det kortet som direktlänkats.

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?