Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Fru annmi skrev 2009-01-08 14:08:18 följande:

Fru annmi skrev 2009-01-08 10:20:39 följande:
    DistansHjälpen fungerade inte heller Alltså får Popuppfönsret i kommentarerna vara...*suck*
    Alltså du vill inte ha kommentarerna i ett pop-up fönster? Vet att det finns val för hur man vill göra med kommentarerna.. ska leta lite..

Har du kollat denna väg?

inställningar
    kommentarer
    Kommentarsformulärets placering:
    helsida
    pop-up fönster
    Nedanstående inbäddat inlägg

Jag har min inställning på det sista alternativet.
  • Isorfidien

Carisma: Vet tyvärr inte vad jag ska rekommendera dig att göra. När jag lade till min så dök rutorna upp omedelbart men det tog lång tid innan jag fick upp hur många som faktiskt klickat i alternativen. Testade att klicka i själv och det tog ett tag innan jag såg en 1a intill rutan.

Carisma95 skrev 2009-01-08 13:58:03 följande:
    japp...
  • Isorfidien

Jag börjar fundera om det har något med hur många tecken man använder. När jag testade med typ + - ok och ! så fick jag in 4 rutor, med längre ord fick jag bara in 2 alternativ.

Carisma95 skrev 2009-01-08 14:15:57 följande:
    Funkar inte med bara två val heller...
  • Isorfidien

Det kan ibland ta tid för nya förändringar att fungera. Men det låter lite knepigt att det inte fungerar ändå.

Fru annmi skrev 2009-01-08 14:32:38 följande:

Isorfidien skrev 2009-01-08 14:15:39 följande:
    Jaa Jag vet,men..Detta fungerar inte i min blogg
  • Isorfidien

Förresten. Vilken template har du som standard? Under den nya alltså? Jag antar att du har minima som man ska ha?

Jag har ändrat flera gånger och jag har alltid fått med mig ändringarna. Just nu sitter jag och bråkar med en header som jag inte riktigt får till som jag vill ha den.

• Isorfidien

Har du fått bort all kodning från Pysams? Inte för att jag inte tror att det är den som orsakar problemen.

Förresten. Jag gjorde en enkel header till en av mina bloggar nu och jag använde microsoft office picture manager för att beskära kortet en del och sedan bara gjort resten av jobbet med hjälp av de olika avsnitt som finns under "edit" i photobucket.

ontaril.blogspot.com

• Isorfidien

Fru annmi skrev 2009-01-08 15:23:39 följande:

Jättevacker Headers...
    Skam den som ger sig! Jag har beskärt bilden ett antal gånger, lekt en hel del med ramar och så insåg jag att bakgrunden på kortet var vitt och på bloggen är bakgrunden rosa. Såg inte så bra ut. Efter lite knep och knåp lyckades jag ta reda på koden för den rosa färgen och fick göra om allt igen.

Och ett tips för den som tänker använda photobucket för att lägga till text: å ä ö finns inte och kommer inte att skrivas ut. Välj då a eller o och efteråt så kan man lägga till prickar med hjälp av ritverktyget på sidan.
  • Isorfidien

Meria skrev 2009-01-08 18:27:24 följande:

Läste nåt om att ni lägger till en gadget eller vad de kallas, men det där fattade jag aldrig. Pular vidare med mina koder
    Jag kan visa dig vart dessa gadget finns.
    Om du går in och kollar på din layout så ser du din blogg i rutmönster. I raden till höger har du "lägg till gadget". Du får upp en lista med massvis med olika alternativ och saker att lätta till i bloggen.

Just bakgrunderna klistrar man bara in html-koden för vald bakgrund i gadgeten "html/JavaScript" och sparar. Så har du en helt ny bakgrund i bloggen.
  • Isorfidien

Ni som lägger till bakgrunder via gadgeten - skriv inte i någonting alls som överskrift! Då kommer den texten att synas där din gadget ligger. Inte snyggt. Tro mig, jag vet!

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?