Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Det är bara en testblogg. Jag testade bara gällande olika storlekar på bakgrunden innan jag lade till den. Brydde mig inte om att ta bort bakgrunden eftersom det som sagt bara är en blogg jag leker med och testar i.

Förresten så gör jag bakgrunderna själv.

Buschiq skrev 2009-01-10 11:58:17 följande:
    Isorfidien:Jag såg på din sevenstar blog att du har ett hjärta som går över in på inlägg kolumnen. Är det något du fixat själv eller tillhörde det mallen? ...
  • Isorfidien

Menar du en header? Den där bilden längst upp? Jag hade åtskilliga problem att få till en storlek som passade.

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 15:29:39 följande:
    Isorfidien skrev 2009-01-10 15:27:08 följande:
    Va? funkar de inte att kommentera... skumt.. ? *lessen i ögat*Jag vill ha in en bild där det står "TIGERNS HÖRNA"... Men de går inte...
  • Isorfidien

Min är runt 850x220. Den passar ändå inte perfekt för man kunde fortfarande se kanten runt om bilden. Det slutade med att jag lyckades leta upp rätt kod i html för att radera ramen så även om den inte passar ordentligt så syns det inte.

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 15:41:54 följande:
    Isorfidien skrev 2009-01-10 15:39:15 följande:
    Just den.. Vilken storlek lyckades du med då?
  • Isorfidien

En till fråga - lägger du till bilden från datorn eller från ett fotoalbum på nätet? Jag la upp min header direkt från datorn när länken bara krånglade för fick jag inte in bilden via den.

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 16:00:06 följande:
    Nu gjorde jag bilden 220 hög, höjden blev 562... Men den borde då väl rymmas?! Men den syns inte för det.. Blir bara mer och mer knäpp snart...
  • Isorfidien

Jag hörde talas om detta för några år sedan men jag har aldrig haft någon anledning att genomföra ett sånt här projekt.

Vaniljlatte skrev 2009-01-10 16:01:50 följande:
    Isorfidenkolla in den här sidan!! ettfotoitimmen.se/Någon hann före eller hade du sett det innan?
  • Isorfidien

Vilket filformat har du sparat den i? Har du testat om någon annan bild fungerar att lägga in?

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 16:48:17 följande:
    Varför i hela fridens namn syns inte min bild?! Har gjort den både smal och avlång nu.. så den borde passa in.. men NEJ! *riva sig i hårt*
  • Isorfidien

Du behöver en signatur med genomskinlig bakgrund. Annars kommer samma problem att uppstå igen när du byter bakgrundsfärg på bloggen.

Det går att byta ut en färg mot en annan men jag har inget redigeringsprogram kvar för det.

Vaniljlatte skrev 2009-01-10 18:34:42 följande:
    Scheissejag hittade en sida man kunde göra signaturer på, problemet är att jag har svart bakgrund och bakgrunden på dessa signaturer är vita! Jag får inte bort det.. tips?
  • Isorfidien

Det går!

Kolla min blogg. I koden för den här bloggen så fanns länken med till ursprungssidan i vänstra spalten. Det går att hitta länken i html. Länken ser ut som följande

Leta reda på den, ta bort den och kolla i förhandsgranska innan du sparar något för att se att du fått bort rätt kod.

Fru annmi skrev 2009-01-10 20:15:39 följande:

Går det??
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?