Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Du kan också använda border 0px med samma resultat

Buschiq skrev 2009-01-11 16:33:06 följande:
    Isorfidien: Du som lärde oss så fint att sätta in en signatur i blogginläggen... Nu har jag klurat ut hur man tar bort linjerna runt de bilder man lägger in, så man slipper en liten ram runt signaturen. Ändra html-koden i Posts-avdelningen till:.post img {   border: none;} Byt alltså ut det som står ang border till none. Enkelt och snyggare
  • Isorfidien

Menar du !!! + - ?

Vaniljlatte skrev 2009-01-11 18:34:54 följande:
    Isor:Det ser lite konstigt ut precis under dina inlägg. Där vid reaktionerna. Är det något som blivit fel eller är det min läsare?
  • Isorfidien

Tackar. Det var ett slitgöra!

Jag gör bakgrunderna i ett scrapbookprogram (gratis att använda på nätet) och sedan fick jag genom att testa mig fram hur jag ska placera spalterna, vilket är väldigt mycket testande innan man får allt rätt. Nu förstår jag också varför nästan alla bakgrunder har ett kantband intill skrivytan. Sedan förstora för att få en bättre kopia, printscreen, beskära, ladda upp och klistra in koden.

*pust*

Men jag gillar verkligen alla tillval som man kan få på www.scrapblog.com/default.aspx för sin scrap.

Fru annmi skrev 2009-01-11 20:41:43 följande:

Fiint...
  • Isorfidien

*skrattar* Skulle det ha någon betydelse?

Det finns många sätt man kan göra bakgrunder på.

Fru annmi skrev 2009-01-11 20:49:52 följande:

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 20:33:14 följande:
    Fast...Detta är inte på det sättet som Isorfidien gjort,så ni vet
  • Isorfidien

Jo man kan säga att jag gör en layout som jag använder som bakgrund. *skrattar*

En layout handlar om hur man placerar texter och bilder på en sida - tänk reklamblad.

En bakgrund är färgen/grunden som ligger i botten - själva papperet som reklambladet är tryckt på.

Fru annmi skrev 2009-01-11 20:51:44 följande:

Née *hihi*..Du gör Layout...JÄTTEVACKRA!!!Bakgrund & Layout är inte samma Därav kan ja ha missuppfattat vissa inlägg tyvärr
  • Isorfidien

Tänk på att alltid använda samma mall. Jag har upptäckt att mallarna man tar hem är olika stora. Det var så jag gjorde för att se hur bred bilden skulle vara för att passa in - bakgrunderna jag gör är ca 1420x710.

Sexymala skrev 2009-01-11 21:01:48 följande:
    jo alltså, jag förstår nog HUR man lägge rin den, men inte hur man gör den! Men det är bara att kopiera en redan färdig bakgrundsbild och öppna den i PS tillsammans med den "nya2 ilden jag gör och sedan jämföra så att spalterna kommer på samma ställe. Skall prova det sen
  • Isorfidien

helene306 skrev 2009-01-11 21:32:55 följande:

Shit vad ni kan... Jag gnuggar mina grå och hojtar på maken Skulle vilja ändra min layout också (eller bakgrund ) men det verkar avancerat värre. Vissa har olika bildsnitt på bilderna de lägger in, tex skuggade i kanterna, ser ut som ett polariodfoto osv. Gör man det i PS?En annan undran: har sett hos vissa att de ändrat kommentarer. Om någon tex skrivit en kommentar så istället för att där står "1 kommentarer" står där "1 gulliga kommentarer". Jag har kollat flera gånger under inställningar och kommentarer men har inte hittat något ställe för att ändra. Är det något man får hämta och klistra in också? Någn som vet? Jag fortsätter hänga på med er är, jag kanske lär mig något
    Har du PS så kan du leka med drop-shadow för att få skuggningar.

Det där med kommentarerna går du in under "layout" och i rutan som symboliserar där du skriver dina inlägg klickar du på redigera och så kan du ändra ditt val där inne.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?