Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

En fråga:
    Man kan ju centrera texten i inlägget.
    Kan man på nåt sätt även centrera rubriken till inlägget?

vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    suomigirl skrev 2009-02-26 21:28:05 följande:
    Vaniljlatte skrev 2009-02-26 21:26:22 följande: men jag får inte fram koden från pyzam...
    Om du går in under "blogger templetes" i vänsterkolumnen på pyzam, så får du ju upp alla bakgrunder som går att välja på.
    Under varje bakgrund så står det "get the code". Klicka där, så får du upp en lång html-kod som du får kopiera och klistra in under layout ---> redigera Html.

Men jag var själv inne på pyzam igår. Sidan låste sig hela tiden, vet inte om det var MIN dator eller deras hemsida som krånglade..?

Problemet med pyzams långa html-koder är att mycket av dina gamla inställningar/bilder m.m. kan försvinna från bloggen. Så spara alla koder du ha som gadgets i ett worddokument så du kan klistra in dem om de skulle försvinna!

Eller som Fru Amni brukar säga.
    FÖRHANDSGRANSKA innan du sparar den nya html-koden!!!
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    Vaniljlatte skrev 2009-02-27 16:44:24 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-27 15:51:45 följande: Är bilden på dig dubbel? man ser lite av din axel.. bredvid din axel
    I know, det blev lite konstigt. Nu är det ändrat.

Nu har jag gjort den till 3-kolumn lagt till en DISKRET bakgrund och gjort kolumnerna vita. Ser det ok ut...?
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Carisma95
    isseq skrev 2009-02-28 19:18:28 följande:
    ...en dum fråga men hur får man med vad någon annan har sagt här, så att man kan svara på deras fråga. Jag är plus medlem så jag borde väl ha den funktionen?Carisma95: ja den ser jätte fin ut, stilrent, det är snyggt. Gillar hästen, är det din?Personligen tror jag att den layout jag har just nu får duga . Även fast min blogheader är gigantisk .issemisse.blogspot.com/
    Nope, inte min häst. (I wish!)
  • Carisma95

Crazyhannah: Jag skulle tro att du har en bakgrundsfärg inlagd under "mainwrapper" i HTML-koden. Jag har en sån här kod under "Outerwrapper" som alla mina 3 kolumner vita: background:#ffffff

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?