Höstmammor i Linköping ***del 15***
dags för ny tråd.
God Fortsättning!
dags för ny tråd.
God Fortsättning!
Jag väntar på att Emma ska "tröttna" på att fixa å dona med bokstäver och siffror men det har hållt i sej länge nu.
Nu till något som iaf JAG tycker är MYCKET roligare Emma äter ÄGG!
Igår åt hon ägg-pannkaka (eller snarare en halv vi vågade inte ge mera) och idag har hon ätit lika mycket (med glass
) Ingen reaktion!!
Wow, pannkakor ligger väldigt sent i introduktionen av ägg till fd ägg-allergiker så nu känns det som om vi faktiskt snart kan andas UT!
Det som är kvar är omelett och kokt/stekt ägg men det ska vi vänta med ett tag till
Det är såååååååå skönt! En sak mindre att tänka på när det gäller mat.
Åhh så skönt att hon tål det!
Oj, oj vad det är jobbigt ibland Emma slog ihop och somnade redan 18, tydligen var knytte otroligt roligt idag. 2 timmar full fart ute i skogen i snöyran och kylan med stormkök och massor av spännande saker att göra och se.
Sen har jag varit borta över natt i natt och det hör ju inte till vanligheterna heller. Har hänt två gånger tidigare och den ena var i dec 07 och sen i juli 08, det är drygt ett halv år sen hon var hemma själv med pappa en natt. Tar nog en del på krafterna oxå, att allt inte är "som vanligt".
Undra nu om hon sover hela natten eller om jag får kliva upp vid 4........
Mia, nu sitter teckningen på kylskåpet så vi ser den. Den var ju jättefin.
Linda, det är så jä**a skönt att E kan äta ägg. Hon har ätit pannkaka i flera dar i sträck. Det är tydligen jättegott Känns ändå som om allergierna hon har kvar "räcker" för att strula till en hel del. Hur reaktionen bli på soja vet vi egentligen inte ens för hon har aldrig ätit det. Hoppas att även den försvinner om några år, mjölken räknar vi med att den är borta om ett par år.
GUd vad skönt för Emma, och pannkaka är gott!
Åh vad bra med äggen Criwi.
Ligre, vilken fin teckning, vad duktig hon är lilla Meja.
M-L: Tro hon har ärvt sin mammas intresse av att rita & måla
Hur går det med husrenoveringen föresten?
Vilka duktiga tjejjer, Meja o Emma!! Det är så spännande att se när de utvecklas!
Vi har "trälat" bokstäver med Tyra men hon har för mycket myror i kroppen för att sitta stilla o lära sig bokstäver. Fast hon VILL gärna kunna både läsa o skriva...fast på en gång utan att anstränga sig! Precis som sin mor
Nina, undrar om teckningen är en liten vink om att hon vill att vi ska bo i kollektiv?! ;-D
Criwi och Ligre, vad duktiga dem är som redan kan skriva sina namn. Jisses dem är bara 3 år.
Ligre, så du tycker också om att måla. Det gör egentligen jag också, fast det var evigheter sen sist.
Renoveringen, går sakta men säkert. Nu håller vi på med att kakla om i köket och sätter upp en ny fläkt. I helgen ska vi lägga nytt golv i arbetsrummet. Mina föräldrar kommer hit för jag fyller visst år (fattar inte att jag blir 38) , och i stället för inslagen present så har jag önskat mig lite hjälp med renoveringen.
Jag tycker också hon är tidigt med att skriva och räkna. Härlig avkoppling att måla och pyssla. Ska faktiskt utnyttja arbetsrummet till ett pysselrum när vi använder den bärbara dator mest. Har blivit mer i pysseltagen nu när jag har börjat blogga och fota lite från vår vardag.
Håller precis på att göra kattsvans och öron till ett kattkalas som Meja är bjuden på till lördag.
Vilken bra present att önska sig renoveringshjälp där resultatet som finns kvar .