• Ulle 74

Höstmammor i Linköping ***del 15***

dags för ny tråd.
    God Fortsättning!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***
  • ligre

{#lang_emotions_cheers}Grattis Marie-Louise på födelsedagen!{#lang_emotions_flower}
    Hoppas du får en riktigt bra dag med tårta och presenter.
    Många kramar från oss

• Lenabagare

Grattis i efterskott på Din födelsedag, Marie-Louise. Fast vi fyller samma vecka så har jag glömt igen.

Vad duktiga ni är med renovering. Vi har just tackat nej till två hus där det ena var ett renoveringsobjekt. Det är bara att fortsätta att kolla.

Då får vi se om rätt låt vinner i kväll. Ha en bra helg.

• ligre

Får säga grattis till dig också Lena! {#lang_emotions_flower} Förskott eller efterskott?

Japp ikväll avgörs det. Melodifestival= fest. Fest= godis enligt Meja

Först ska hon på Katt-kalas....så då blir det dubbelt festligt

• Elouise

Hej på er, vad tomt det var här.

Lena, tack och grattis själv fast i efterskott.
    Åh vad spännande med hus. Hoppas ni hittar något ni gillar.

Renovering, ja jag är så lycklig över vårt nya golv i arbetsrummet. Det känns så skönt.

• ligre

Ja här var det verkligen tomt med inlägg i tråden. Men det beror nog både på arbete och att de lediga kanske utnyttjar det {#lang_emotions_sunny}-liga vädret.

M-L: vad roligt att renoveringen går bra. har ni mycket kvar?

Lena: Hoppas ni hittar det hus ni vill ha till det pris ni vill ha

"Finns det sådana i Sverige?"
  • soffien

hallå där allihopa! nu var det en hel evighet sen jag skrev här, försöker hinna läsa ibland iaf.

här hemma är det för närvarande fullt upp. badrummet ska bytas ut så vi kollar på blandare och badkar mm för att hitta något som passar oss perfekt så att det hela kan sättas igång(arbetat ska vi inte göra själva som tur är), och så håller vi på att fixa om adams rum, tapetseringen är nästan färdig bara lite över fönster och bakom elementet som fattas + att vi ska lägga nytt golv. jag har börjat läsa fyra kurser på heltid så ebba går fem timmar mer i veckan förrutom var tredje vecka för då jobbar peter kväll och då går hon fortfarande 15 timmar i veckan. tisadagar är det babysång, onsdagar öppna förskolan, torsdagar simmar ebba och fredagar simmar adam och så har jag börjat träna tre gånger i veckan. kan ju säga att jag önskade att varje dygn hade 48 timmar minst. ska igentligen ta tag i veckans uppgifter i företagsekonomi men lyckas hela tiden glida in på andra sidor som jag bara måste kolla

grattis i efterskott ni som fyllt.

det här med siffror är inte ebba det minsta intresserad av hon kan knappt skriva sitt namn och känner för övrigt bara till abcdesp. inget intresse alls, men måla kan hon och med stor fantasi det är prickiga björnar, regnbågar och prinsessor mm och riktigt fint blir de. här är ju ännu en mamma som gillar att måla(vi verkar va många i denna tråd ) så ebba har nog fått det hela från mig.

ja vilket fint väder vi fått. ebba triv enormt i solen och torr att sommaren kommer om två dagar, jag hoppas också men tyvärr så tar det nog några dagar mer. ebba fick en cykel i julklappa som det cyklas glatt på fram och tillbaka på vår lilla gata, så kan hon hålla på i en timme och då hinner hon nog cykla fram och tillbaka 100 ggr.

• Tezz80

Är oxå dålig på att skriva här inne, skyller på att jag bor för långt bort

Här är vi sjuka. Leo har sin första ordentliga förkylning, samtidigt som första tanden är på väg upp. Saga hade falsk kupp i natt så nu är även hennes förkylning igång och jag knaprar halstabletter, huvudvärkstabletter och tar nässpray för att orka med de underbart kinkiga ungarna!

Vi har så smått börjat fundera lite på sommaren... tanken är att vara i Linköping en vecka. Vi har hela tiden varit inne på att hyra stuga, men i helgen kom jag på att det kanske är någon som vill byta boende? Någon som vill semestra en vecka i Kungsbacka i sommar? Daniel har inte lagt sin semester än och jag är föräldraledig så vi är anpassningsbara om det är någon som är intresserad. Vi har fortfarande katt, så den ingår... men ungarna tar vi med oss

• Lenabagare

...9:e mars= efterskottsfödelsedag.

Pappa och Tim var och tittade på nytt hus i Tornhagen idag. Hade tydligen brunnit (!) och var renoverat 2001. Jag fick hoppa in i en av butikerna och kunde typiskt nog inte följa med. Vi får se vad som händer.

Vad spännande med katt-kalas, Ligre. Just nu leker Tim varje morgon att han är en kattunge. Jag skall klappa honom och ge honom ett fat med mjölk på köksgolvet. Vad duktig Meja verkar vara på siffror och bokstäver - liksom Emma har jag förstått.

Ja, det mesta relaterar till godis här hemma också. Om man säger att man har en liten grej att ge så frågar Tim genast; -"Är det godis, mamma?"

• Maria73

Tezz, vad tråkigt att ni åkt på förkylningar igen! O krupp...blärk! Styrkekramar till er!
    Vilken kul ideé att byta boende! Ska kolla med Gustaf...vi pratade lite om att åka till Götet i sommar... Om byte inte skulle funka så ska vi till Gotland v 30 den 19/7 - 26/7, då står vårt lilla hus tomt...
    Jag kollar med G och sedan kan väl ni fundera på vilken vecka som skulle funka för er?

Soffie, oj vilken energi du verkar ha! Vad härligt! Blir så avis när jag hör era renoveringsaktiviteter...hos oss kommer vi aldrig längre än till planeringen

Grattis i efterskott Marie-Louise o Lena!! Det verkar som om det är många som fyller år denhär tiden. Tror att vi har varit på 7 stycken födelsedagskalas under en fyra veckorsperiod.

Lena, vad spännande med husletande!! Jag letar oxå hus som en tok...fast inte för vår del utan för Knytte-Karin. De har tröttnat på att bo i lägenhet o vill ha lite gräs under fötterna till sommaren.

• viola74

Hej
    Jag har inte heller orkat skriva ngt. Vi har varit sjuka allihopa i en vecka nu, influensa??? Jobbigast är som vanligt att inte få sova.

Kul ide att byta hus Tezz.

Hoppas huset var något att ha Lena. Här har vi inte hört något om knytte än har ni?

Idag är det verkligen vårkänslor och Ludwig vägrar gå ut....

Svar på tråden Höstmammor i Linköping ***del 15***