Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Nikki:

1. Hur är småfolks hooden i stl???
    Normal till lite liten. jag har 98/104 till Maia och den sitter jättebra

2 hur är kikkids klänning den omlott som finns i grön eller lila???
    Normal

3 Hur liten är den kikkid med gröna blommor, hur många stl behöver jag gå upp???
    Vilken??

4 Är det någon som kan ge mig lite vägledning när det gärller nya småfolk, visst var de lite större denna sesong???Tröjor tänker jag på då???

98/104 i tröjor var rätt stort på Maia, fast hon har det i de gamla så ja de är lite större.

5.Visst är 1-2år i småfolk 86/92???
    ja

6.Hur är kikkig klänningen den gröna med skärp i midjan i stl???
    Normal. Jag har 92 till Maia.

• Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-04-07 15:30:16 följande:
    Söta rara Cecilia som har Annacill har ordnat dem åt mig  *puss på henne*  Å det var verkligen i siste sekunden, det verkar vara slut typ överallt!! Så nu har vi nästan allt i det printet  *knickers *långbyxor *suit *leggings *knapptröja kort ärm *linne *älskar aquaflower*
    Jag tycker där saknas den underbara klänningen, den skulle bubblan bli underbart fin i
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-04-07 15:37:20 följande:
    Ja den har jag sneglat på   Men hörde den va superstor i strlk så jag lät bli, Bubblan e ju så tunn över axlarna att den inte skulle passa förrän vintern eller så
    Nää Maia är ju tunnare än bubblan och den passade henne! Ska leta fram bilden...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-04-07 16:03:30 följande:
    Nu skrev jag ett mejl till den knasiga köparen på T som jag var så arg på igår. Ska bli spännande att se vad och om jag får svar. JAg skrev så här: Hej! Du köpte en luvjacka från molo av mej på tradera. I omdömet har du skrivit: "jätte fin jätte nöjd med köpet men dock ingen lurv flecce men nöjd ändå"   Varför har du skrivit så? Ingenstans i auktionen står det något om en lurvfleece. När du mejlade mej angående vinnarmejl klargjorde jag igen att det inte gällde en lurvfleece. Jag tycker ditt omdöme om mej är orättvist då jag inte kan hjälpa att du inte uppfattat vad auktionen gällde. I rubriken, i texten och på bilden framgår det tydligt att auktionen gällde en luvjacka och inget annat.   Nu är det försent att göra nåt åt detta men jag ber dej tänka dej för när du sätter omdöme. Det är ofta de kommande köpare bildar sin uppfattning om säljaren på. Är de omdömmet orättvist så får ju köparen fel uppfattning om säljaren.   Mvh Helena/lillronya Var det ok formulerat??
    Väldigt bra formulerat tycker jag Undrar vad hon kan tänkas svara bara
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2009-04-07 16:14:00 följande:
    hej hej Jo jag menade den vita med små gröna blommor, har inte du den. Tror jag har sett maia med den????? Tack för alla bra svar från dig puss puss
    Klänningen? Jackan? Maia har 92 i jackan (den är ljust rosa med gröna blommor) och jag får t.o.m vika upp ärmarna lite. Klänningen har hon inte men tror det var tindrisen som hade den till sin tjej och mätte åt mig och jag fick den till att den skulle passa perfekt på Maia i 92 så normal den med i storleken. Vill ha den men hittar den ingenstans i 92 bara för det
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-04-07 16:15:08 följande:
    Å den är ju sååååå fin på Maia!!! FASiKEN ÅXÅ!!! Måste ha den ÅXÅ
    LOVELY {#lang_emotions_heart} Den hänger dock här fortfarande oanvänd...inget man tar på henne till vardags precis Men på 3-årsdagen blir den nog perfekt
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2009-04-07 16:21:02 följande:
    Ja klänningen menade jag. Vi får se om jag köper den 570kr eller nåt, det är ju svindyrt för en klänning
    Aha du menar den tunna vita med gröna blommor? DÅ är jag med! Trodde du menade den andra långärmade. Den tunna med band i midjan har jag 98 i och den sitter precis på Maia, så den får du gå upp en storlek i.
  • Zvartaliljan
    Tindrisen03 skrev 2009-04-07 16:51:23 följande:
    Den har jag nog inte sett? Var kan man se den? Är det ngn här som har en sådan?
    jag *galningen i skogen köper dyyyra klänningar*
  • Zvartaliljan
    nikki2006 skrev 2009-04-07 16:57:43 följande:
    Ja det var den jag menade tack sötnos
    Varsågod, hjälper så gärna till
    Här är 98, hoppas det är rätt klänning nu
    http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpiecscs.jpg
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12