Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

lillronya skrev 2009-03-19 20:42:55 följande:
    Nä inga djur här. Vi har haft ett par grisar och några hästar. Har också testat att ha några höns. Hinner inte med det nu och då ska man inte ha dem tycker jag. SÅ senare igen kanske. Vi bor på en gård med lite hagar runt om bara. Men den är registrerad som lantbruk och det varkade som att det skulle räcka.
    Å det låter såååå himla mysit tycker jag!! Jag är såååå less på den här stan, dottern kom just från mc donalds tex.. VAD ska dom göra där den här tiden?? Bara hänger.. Usch!! Jag vill åxå bo på landet med hagar runt om {#lang_emotions_sunny}
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Quiet thoughts skrev 2009-03-19 20:49:28 följande:
    FY FAN...nu har båda barnen magsjuka IGEN.Sen januari har vi haft magsjuka,förkylning, förkylning,förkylning,öroninflamation och magsjuka igen nu då. bläääädet var slutet på min fina dag det.
    Å stackare!!
  • RååSa BuBBlan
    gosmamman skrev 2009-03-19 20:50:03 följande:
    Gokväll, ser i bt att det haglar in fler undrabra vårbilder, guuud vad jag vill att snön ska smälta bort NU.Everlonn- vart har du köpt peperoni skorna, jättefina ju. Vanliga converse får jag inte in i huset för gubben tycker det e så jobbigt att sätta på dom, men dessa kanske kan funka.Bubblan- vad söt småfolk klänningen med ankorna är, eller är den mer som en tunnika?
    Ja visst e den sööööt!! Men den verkar väldigt kort, mer tunika än klänning.. Får se om man ska upp en strlk på den kanske? Ska prova i morgon
    lillronya skrev 2009-03-19 20:51:41 följande:
    Ja det är en väldig skillnad!Våra ungar är aldrig "ute" bara. De är hos nån kompis eller här.Kan liksom inte bara driva omkring hur som helst. Det är ju en halvmil till byn härifrån. Eller ett samhälle är det ju, men vi säger byn.Skulle aldrig vilja bo på nåt annat sätt.
    Nä, det är ju just det.. Här ska det hända nåt hela tiden, man ska vara ute och fara, gärna långt bort åxå.. Dom verkar så stressade på nåt sätt barnen i den här stan.. Tar de aldrig lungt..  Väldans avis på ert boende e jag
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-03-19 20:58:41 följande:
    Ja jag tror att stadsbarnen har en annan rastlöshet än vad barnen på landet har, faktiskt.Sen är det ju inte lätt heller när man är rotad där man är att byta hur som helst. Inte heller lätt att dra upp vana stadsbarn från det heller. De hade fått tokspel av tristess här kanske. Fast imorgon drar bönderna till stan! Ska till Annacill en runda och så måste det fyllas på mat här.
    Ja, dom hade nog klättrat på väggarna en period mina barn, iallafall E som är sååå rastlös just nu, 5 minuter så gnäller hon "jag har trååååååkigt, va ska jag gööööra" , B hade nog satt igång med nåt utomhus, typ bygga kojja eller nåt och T hade nog bara vilat och cyklat en massa i skogen *offroadcykelfantast*

Jag hade bara uppskattat tystnaden och lugnet {#lang_emotions_sunny}

Å ska du till cillen!! Avis
  • RååSa BuBBlan

Nä, dags o sova här..

Ska upp kl 06 i morgon och sen blir det heldag i Globen, Bubblan och mamman ska kolla schack spelande barn Schackfyran går av stapeln i morrn nämligen!

cu sötisar..

• RååSa BuBBlan

Hellu i tråden!

Just hemkommen från Globen med 1600 schack spelande barn   *totalt slut*

Bella vann en omgång iallafall, mot en KILLE tom, vilket hon va mäkta stolt över

Inget Matador paket idag heller Lär aldrig dyka upp

• RååSa BuBBlan
    Quiet thoughts skrev 2009-03-20 14:31:46 följande:
    Tråkigt att bli paketlös...Inte kommit bort på posten då?
    Jo det är postat enligt matador så det har väl försvunnit i postgången
  • RååSa BuBBlan
    Nogula skrev 2009-03-20 14:41:14 följande:
    wow, vad duktig hon är!!Här är det ockå paketlöst, Paketet från LPL som enligt dem postades i helgen har fortfarande inte kommit Känns trist, det är ju 10 dagar sen jag beatlade
    Ja hon e rätt duktig på schack   Lite klurig så där

Å har det inte kommit än?   Vi får hålla tumsen att våra paket dyker upp nu på måndag!!
    SmillaMilla skrev 2009-03-20 14:42:03 följande:
    oj himmel det låter som rena utmaningen. Grattis bella till vinsten!
    Tack säger Bella

Å ja!! Gud vilken röra det va där först, men sen funkade det himla smidigt trots att de va så mycket barn, jag blev bara helt totalt slut Bubblan somnade *pang* när vi kom hem, hon är inte van vid den aktiviteten
  • RååSa BuBBlan
    Nogula skrev 2009-03-20 14:48:54 följande:
    Vad väntar du på
    Butterflies klänning o leggings... Vill verkligen ha dom!!
  • RååSa BuBBlan

go kväll

Har ikväll fått ännu ett exempel på varför jag inte vill bo i den här stan!!  Grannarna våra bor på våning 4, på balkongen står det 4 barn i ålderna ca 10-12 år och skriker för full hals, efter en halvtimme går jag ut och då hänger 2 av barnen från balkongen på utsidan!!! Jag skriker åt dem" att kliva tillbaka på rätt sida och att det är livsfarligt att hänga där, var är mamma och pappa?"  Dom är inte hemma får jag till svar, dom är på restaurang..

Föräldrarfritt har dom små liven, och va sjutton tänker föräldrarna med???  Blir fasiken vansinnig!! {#lang_emotions_yell}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12