Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Äsch!! Gubben slängde sig i soffan framför fotbollen, så jag tände lite ljus och satte mig här istället

Idag har det verkligen varit fullt upp, fick världens vår yre känsla och har putsat fönster som en tok, å jösses va fint det blev!! *kanonfint*

Sen kom en bekant passande hem från Thailand med helt underbara orkideer till oss, passar perfa i nyputsade fönster {#lang_emotions_sunny}

Fick helt underbara velourisar i lådan idag åxå, sååå himla fina!!

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan

ÅÅÅÅÅ fick just mail!!! Det verkar som om mina aquaflower och sländor kanske kommer ändå *tjohoooo*   hoppas hoppas

Det måste nästan firas med lite hopping {#lang_emotions_dreamer}

• RååSa BuBBlan

Slänger ut en fråga trots att det är ekande tomt här inne

Nån som har Katvigs suit i 92, vårens och kan mäta nacke-gren?

• RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-04-02 08:47:03 följande:
    Å vad jobbigt när det strular på T!!JAg skulle behöva lägga ut lite jag med...Alltid kul med köp nu. Godmorgon!!Verkar ganska lugnt här. Jag hoppar inte iaf. JAg är sugen på att renovera köket istället.
    ja det verkar väldans lungt {#lang_emotions_dreamer} Undrans om alla lagersalgs sparar kanske

Å det är jag åxå, skulle lätt kunna riva köket ensam idag om jag bara fick Gubben min är totalt ointresserad och kollar bara på tomter, han vill bygga nytt hus han
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-04-02 08:51:46 följande:
    Å nu kom jag på en sak som jag kan fråga gänget här ju!!Jag och mannen hade igår en diskussion om hur ofta man behöver dammsuga.JAg tycker att det är normalt att behöva dammsuga varje dag i ett hem för 7 personer.HAn tycker att det är onormalt skitigt här eftersom vi behöver dammsuga varje dag. Hur ofta dammsuger ni andra. Eller hur ofta behövs det dammsugas, rättare sagt.Jag är inte pedant och hoppar över dammsugningen ibland när det finns roligare saker att göra. Slutligen sa jag att mannen gärna hade fria händer att städa om han tyckte det var för smutsigt.
    Vi dammsuger hall och kök varje dag, resten av övervåningen kanske varannan vartredje, nedre plan 1 ggn i veckan

Men just vår/höst kan det behövas kanske 2 ggr om dan i hall/kök, grusigt som attans!
    melizza skrev 2009-04-02 08:52:59 följande:
    Gomorronjag fick fint paket igår från peace and jam men fick fel strl på katvig tröjan jag hade beställt vem orkar hålla på o skicka tillbaka till England liksom....ja ja hon får väl använda den en gång och sen krymper den väl i tvätten o får traderas ut
    Men du.. Har dom skickat fel får dom stå för allt porto, maila dem så ska du se att de löser sig
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-04-02 08:57:19 följande:
    Vårt hus är jättegammalt och köket är från 50-talet. Och badrummet är en liten skrubb som vi satt in en toastol och en duschkabin i. Hahaha väldans provisoriskt. Så har vi haft det i 5 år! Min man har lite svårt att komma igång med renovering så min plan är att jag ska börja. Då brukar han fortsätta för att det går för långsamt när jag gör det.Så han vill bygga nytt, han? Det är säkert roligt, men dyrt!
    låter som att ni skulle behöva ett badrum i julklapp

Samma här.. Gubben min är såååå seg, jag brukar dra igång nåt för att väcka intresset

Mmm.. Jag tycker det är FÖR dyrt.. Han har span på nån tomt nu och med hus skulle det hela landa på ca 3,4  *hemska*
  • RååSa BuBBlan
    melizza skrev 2009-04-02 09:00:56 följande:
    ja jag fick en 104 och hade beställt 110....lite surt faktisktStella kan ha 104 men den sitter precis och ingen växtmån....kan nog inte skicka tillbaka nu....hon har på sig den idag grön/grön sååå fin så jag kunde inte hålla mig
    Ja då får du glatt behålla den   Tjusig e den absolut!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12