Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Helle skrev 2009-01-19 18:40:17 följande:
    God kväll!Jag har lite Småfolkfrågor. Gustav kommer att vara ca 80 lång i sommar. Kommer 74/80 vara för små till honom i tröjor då? El är tröjorna stora i storlek?Philip har nu 98/104 och de sitter kanon. Han är en meter lång. Vad tror ni om sommaren, fortfarande samma storlek?`Blir inte 110/116 tokstort?
    Så svårt att säga... Jag tror inte G kan ha 86/92 iaf för det har Milo och det kan han lätt ha ett bra tag till. DOm är ju mkt större nu än innan.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2009-01-19 18:51:40 följande:
    nej, det borde ju bli jättestort. Det är så svårt med dubbelstorlekar. För 80 borde han kunna ha hela sommaren, men 74 blir för litet .. hmmm...
    Fast den är nog mer som 80 så jag tror det blir bra...
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-19 19:20:41 följande:
    God kväll i tråden *vinkar*Kikar in och ser att det fortfarande är Molo på tapeten Underbart fin shopping och lika fina barn i BT!Tjolla: Jag tycker Milo är jättefin i rött så sluta tramsa
    Shyyyyyyyy!!

Så säg nu, vad har du shoppat av nya Molo?? Jag fick tag på en astronautsuit idag! *glaaad*
  • Tjollabolla
    Grodan33 skrev 2009-01-19 19:23:02 följande:
    Hej hej någon som har nya molo regnbågsbodyn här den kortärmade? Är den normal i st? Kan jag köpa 92 till min lille? Som kommer var ca  1 år och 4 månader i sommar? Han är nu 11 mån 81 cam lång och 11.4 kg Sen en fråga till tänkte köpa den gröna byxorna med stjärnor på som knickers till han att ha i sommar vet inte alls vilken st man ska ta då? Nån som kan? Mvh Linda föresten han har 86 i dalmantiner nu både i suit och body des itter perfekt nu
    Regnbågen brukar vara lite större i storlek, jag tror att 86 kommer räcka till en 16 månaders men 92  funkar med även om det blir lite stort i början. Knickers är svårt tycker jag... Hade 74 till min grabb i somras som annars hade 86 och ibland kasade dom ner och såg mest ut som för korta byxor
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-01-19 19:27:25 följande:
    Åh fiina astronauterna Förstår att du är glad!Jag har faktiskt inte shoppat mer än 3 tröjor och ett par byssor- har t.o.m hoppat över suitsen Men jag skyller på att jag är "ur fas och mår skit" Du har shoppat en massa fint såg jag i BT- något kvar på listan?
    Mår du inget bra? Jag antar och hoppas att det bara är en övergående fas? Cool 

Gah Max måste ju ha en vovvesuit!! Finns på Mysgrodan och EST tror jag i 92!

Jag har astronatursuiten och gröna starsbyxor på väg hem. Vill ha gröna starströjan, blåa starsbyxor och kaanske en dinosuit med  Sen har jag bokat en regnbågsanorak på Bus och Rackartyg, har span på en del som ska komma med februari leveransen. Hmm ja annars har jag nog hunnit köpa på mig det mesta
  • Tjollabolla
    Grodan33 skrev 2009-01-19 19:31:21 följande:
    Tack för er hjälp han har st 86 i sin långärmade nu den sitter också perfekt tar nog 92 så räcker den hela sommaren men om jag tar st 68 i knickers kanske de stannar uppe ??Hoppas i alla fall!
    Ja 68 blir nog bra! Jag ska nog ta 74 åt min son i år med och han blir 2½ i sommar... Man får väl testa är ju svårt att säga!
  • Tjollabolla
    THEA och Grodan skrev 2009-01-19 19:52:53 följande:
    Illamående på morgonen och allmänt kinkig......gravid??? Godkväll alla, vad shoppas?
    Fast det har hon väl redan i stort sett avslöjat
    Smultronhjärta skrev 2009-01-19 19:45:33 följande:
    Japp- övergående fas Dock verkligen en rent åt helvetes jobbig fas just nu Ursäkta ordvalet men den beskrivningen krävde en liten svordom...Max borde kanske få en liten vovvesuit Regnbågsregnbyssorna är jag sååå sugen på*måste nog oxå förboka ngnstans*Hoppla, nu börjar du komma igång med Molosarna Fiiint!
    Fast han på B&R sa att det är inte regnbyxor det är mer vindbyxor, dom tål lite regn men inte som regnbyxor.
    Hoppas fasen går över om ett par veckor, du får hålla ut KLART Max ska ha en vovvesuit!!!
  • Tjollabolla
    Nova76 skrev 2009-01-19 20:05:45 följande:
    förtydligande; hur långa barn och vilken stl har ni?
    Jag fick hem dom byxorna idag. Har 92 till Milo som är väl runt 88-89 lång kanske. Hade jag tagit större hade jag fått trä in  gummiband i muddarna. Du ser i bt hur dom sitter!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12