Romer
haha..jag kan bli galen på min man ibland med hans affärer, ofta går de bra men ibland går det inte som han tänkt..han kan säga "jag kommer göra 70 000 nu" o sen så förlorar han 10 000 istället
Då får man hålla sig luuuugn hahaha. Men oftast går det bra, men de finns alltid risker med allt som rör pengar.
Min svägerska har hela vårdnaden av dottern, pga att pappan är alkoholiserad samt har misshandlat henne och flickan. Hans mamma har henne ibland men han har dragit utomlands till italien, o de är lika bra tycker då vi. De har varit mycke bråk kring det där med flickan. Han vill ha henne men eftersom han är så olämplig har min mans familj helt vägrat. Min man har dock sin son, mamman bor i spanien med en ny man o de har inte mycke kontakt.
Det kan ta ett tag innan föräldrarna accepterar, men som din man säger, de har ju ingen val. Faktiskt jag tycker ofta så är de kvinnor som är värre då det gäller att acceptera en ny i familjen, oavsett om hon är zigenska eller inte. Jag har tur, min svärmor är jättefin men det finns många som har det jobbigt med att bli accepterade. Min fosterbror gifte sig med en romsk tjej från deras hemland, kosovo, o hon dög aldrig för föräldrarna..dessutom bodde de med dem i samma lägenhet. Stackars tjej, hon hade det jättejobbigt..städade o gjorde allt men de bara snackade dåligt om henne o skämde ut henne..tillslut skilde sig min fosterbror från henne. Den familjen är jättekonservativ, jag gillar inte sånt där. Man måste låta sina barn bli lyckliga med den de valt.