Romer
jag har vanliga kläder men ofta lång kjol, och ibland diklo, sjal över håret. Traditionella kläder har jag bara till fest. Pojkarna har vanliga kläder till vardags.
jag har vanliga kläder men ofta lång kjol, och ibland diklo, sjal över håret. Traditionella kläder har jag bara till fest. Pojkarna har vanliga kläder till vardags.
jag hittade en sån bild på nätet, undrade också över det faktikst. La in den i mitt bildspel i videogalleriet. ![]()
det finns muslimska romer också. Själv var jag tidigare gift med en muslimsk afrikansk man, vilket inte alls accepterades av familjen i början. Vi smög länge och när vi väl gick ut med det så var det "skandal". Efter en tid så accepterade familjen, men de gillade aldrig honom och det visste han om. Vi är nu skilda och jag var fast besluten att inte ha en icke-rom igen. Min man stör sig en aning på att jag varit gift med en muslim o afrikan, han har fått höra lite dåliga grejer från andra i början av vårt äktenskap..men han bryr sig inte så mycket ändå.
killar kan göra det men det anses inte passande på tjejer
Min man har 3 stycken.
böter eller tidsbestämd uteslutning ur gruppen, undantaget närmaste familjen. Våldtäkt eller mord kan medföra livstids uteslutning.
gäller det våldsbrott så måste vanliga myndigheter kopplas in, men andra saker som stöld (inom gruppen) klarar man ut själv, liksom lättare misshandelsfall. Det är i fall som är verkligt allvarliga som man låter myndigheterna ingripa, det är ju ett måste.
Katarina Taikon är liksom jag kaldarar
.
usch, det är verkligen sorgligt hur vi romer behandlats..o de värsta är att det ser lika ut idag i många länder ![]()
om man inte frågar får man inget veta! ![]()
de har väldigt vackra blusar tycker jag
varför har männen sin typiska stil då? andra romska män kan visserligen vara noga med klädseln och ha kostym, hatt osv men de finska männen har ju en rätt speciell stil.