• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • amorosa

pap78: då blev det dag 15 som du trodde!

bumms: jag använder äl-test varje cykel. Det beror ju lite på hur lång cykel du har, när man ska börja testa. Har för mig att du har ganska lång och oregelbunden cykel va? Det har jag också. Därför väntar jag alltid tills jag börjar få antydningar till äl-flytningar innan jag börjar testa. Jag testar en gång om dagen, alltid vid samma tid (när jag kommer hem från jobb ca kl 17). Man ska inte ha druckit en massa vatten de senaste fyra timmarna innan testet tas. Ska väl helst undvika toa också innan. Har för mig att jag läst att man inte ska ta testet direkt på morgonen iaf, och inte efter kl 20. Annars är det nog fritt fram vilken tid du vill. Men testa någorlunda samma tid varje dag. Lycka till! Var har du beställt ifrån och vilken sort är det?

• Sagn

pap78:Härligt att du äntligen har fått en coverline!! Nu håller vi tummarna.

Min temp sjönk som en sten idag =( har börjat få lite brunaktiga flytningar så tanten är nog inte långt borta tyvärr...*suck*. Nästa vecka blir det spolning och sen kör jag 1 månad ostimulerad för att sen börja med sprutor. Är det okej att jag hänger kvar här nästa cykel oxå, även fast jag är ostimulerad då?

• pap78

Sagn och Amorosa: Tack =) Ja, det känns skönt äntligen med ett rött fett kryss!
    Tempen steg rejält idag....åh, spännande!

• Minnie69
    Sagn skrev 2009-03-04 07:36:18 följande:
    pap78:Härligt att du äntligen har fått en coverline!! Nu håller vi tummarna.Min temp sjönk som en sten idag =( har börjat få lite brunaktiga flytningar så tanten är nog inte långt borta tyvärr...*suck*. Nästa vecka blir det spolning och sen kör jag 1 månad ostimulerad för att sen börja med sprutor. Är det okej att jag hänger kvar här nästa cykel oxå, även fast jag är ostimulerad då?
    Jag var kvar trots att jag körde ostimmulerat, det var ju ostimulerat som jag blev gravid på
  • Sagn

Minnie69: Åh, hoppas hoppas att även jag blir gravid ostimulerad!! Fast jag är ju osäker på om jag ens kommer att få ÄL, har inte haft någon egen ÄL sen jag slutade med p-pillerna. Jag ska köra med Rosenrot denna cykeln, har hört att det har hjälpt för vissa, hoppas att jag är en av dom som det hjälper på =)

Hur mår du nu? Hur har den första graviditetstiden varit?

• Minnie69

Jag är personligen lite skeptiskt till rosenroten, tycker man har hört många som har fått väldigt "störda" cykler av det. Men alla vill vi ju göra något, själv tog jag L´Arginin som ökar blodgenomströmningen / näringstillförseln och ska kunna ge bättre ägg och bättre slemhinna (mer implantationsvänlig) samt lägre mf risk.

Första graviditetstiden har varit ganska symtomfylld. Men inte så att jag har spytt etc. Så jag är ganska nöjd, skulle tycka det var jobbigt om man inte kände av "pyrets" närvaro. Idag är det KUB-dax och jag är såååååååååååå nervös *skakar*. Om två timmar ska vi vara där. Jag sitter här nyduschad och biter på naglarna

• Minnie69

Just bättre slemhinna-grejen tror jag nog kan vara väldigt viktigt just vid pergoknaprande då pergon ju ska kunna ge tunn slemhinna? Jag fick just inga flytningar med pergo och min första omgång pergo gav en ganska sparsam menstruation så jag misstänker att min slemhinna blev tunn? Dessvärre fick jag inte någon kontroll av den, så jag vet inte säkert.

• Bumms

amorosa: Tack för infon, va bra!

Sagn: Fasen för den där kärringen...stryk ska hon ha! Jag åt RR förra cykeln jag var ostimulerad och den cykeln blev väldigt lång, vet inte ens om jag fick äl, samt att jag hade hjärtklappning så in i bomben men fattade inte att det var pga RR förrens jag slutade...har inte så mycket bra att säga tyvärr, men man har ju hört solskenshistorier om rr också!! Lycka till!

Minnie: Lycka till idag! Vad är det som kollas på KUB test?

Milos Mamma
  • Minnie69

Man tar ett blodprov (jag tog mitt i förra veckan) det mäter Beta hCG och papp något eller vad det heter, vid kromosomfel är tydligen det vanligt med visst "beteende" hos dessa "vad de nu är"-grejer. Man kompletterar med ultraljud där man tittar på fostrets nack-spalt. Det är tydligen vanligt att den är större vid risk för kromosomfel än annars. Det är det jag ska göra idag. Man kan tydligen även titta på näsben osv för att ytterligare bedöma risken. Riskbedömningen baseras således på en kombination av ultraljudsmätning och blodprovsvärden, det hela körs tydligen i något dataprogram och man får fram en "risktsiffra" *brrrr*

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4