• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Sagn

VI SOM TEMPAR:
    amorosa: www.fertilityfriend.com/home/219854
    Bumms: www.fertilityfriend.com/home/22eee8´
    Icka76: www.fertilityfriend.com/home/2102b4
    Mammiz81 www.fertilityfriend.com/home/16fabb
    Sagn: www.fertilityfriend.com/home/24b84c
    Utlandssvenskan: www.fertilityfriend.com/home/utlandssvenskan
    Vimsan74: www.fertilityfriend.com/home/1ef5ed

PAUSAR:
    Bambi7: www.fertilityfriend.com/home/12a22f
    brawny: www.fertilityfriend.com/home/23d7fe
    skytt81: www.fertilityfriend.com/home/24c977
    Violla: www.fertilityfriend.com/home/1fa23f

VI SOM PLUSSAT:
    + Kärleken: www.fertilityfriend.com/home/fe0cc
    + Sassahed: www.fertilityfriend.com/home/1e9bff
    + Darling76: www.fertilityfriend.com/home/107fb1
    + Monitzzz: www.fertilityfriend.com/home/21bb7d
    + Dodisens mamma: www.fertilityfriend.com/home/1fdb03
    + Cornelia13: www.fertilityfriend.com/home/1ddbda
    + Fru Åkesson: www.fertilityfriend.com/home/20246f
    + Onlyangelika: www.fertilityfriend.com/home/2384a3
    + Fjällräven: www.fertilityfriend.com/home/Fjallraven
    + Minnie69: www.fertilityfriend.com/home/206923
    + Treasures: www.fertilityfriend.com/home/2007f0
    + Pap78: www.fertilityfriend.com/home/pap78

• icka76

Lycka till idag Mammiz.

Sagn: Vi har ett uppehåll denna ånaden. Ska operera min axel 19e maj.

• Mammiztill2

TACK, va gulliga nu är =)

sitter o förösker få tag på medicin mottagningen. Min kirurgskickade redan i oktober en remiss till dem för utredning om min lite förtorade binjure,endokrinologi. men har inte fått någon kallelse el dyl. kanske inte är så viktigt enligt de sjukhuset som fick remiss, utan då kan man väl endå skriva att de inte är inom hög prioritering.

ätit mitt sista för idag innan undersökningen.

ICKA76, Önskar dig redan nu ett stort lycka till inför kommande Op.

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-04-14 10:14:58 följande:
    Mammiz: Tack. Sen jäklar vännen ska vi plussa!!!
  • Mammiztill2

Hoppas att du ska få plussa!  själv har ja ingen större förhoppning NU. ka först bestiga "berget" idag..  sen får jag se om jag kan sjunga halleleluja..    hur lång tid kommer din läkning ta med din axel? en av min kattuppfödare gjorde axel operation han var sjukskriven rätt längre för det.   kramar{#lang_emotions_nalle}

• icka76

Mammiz: Jag vet inte hur lång tid rehabiliteringen tar. Jag vet faktiskt inte mycket alls om operationen förutom att de ska strama upp ledband. Men jag vet inte vilka eller hur många ledband som ska fixas till eller om de måste flytta muskler. Jag vet inte heller om operationen blir öppen eller genom titthål. Jag räknar med sjukskrivning i 2-3 veckor. Är ostimulerad nu men planerar att börja med provera 10 dagar innan op och sen få mens 4 dagar efter. Börja med pergo dag 3 och äl dag 14-17, då borde axeln vara nuppvänlig, hoppas jag.

Är det idag du kan få reda på chanserna till graviditet utan IVF?

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-04-14 11:10:04 följande:
    Mammiz: Jag vet inte hur lång tid rehabiliteringen tar. Jag vet faktiskt inte mycket alls om operationen förutom att de ska strama upp ledband. Men jag vet inte vilka eller hur många ledband som ska fixas till eller om de måste flytta muskler. Jag vet inte heller om operationen blir öppen eller genom titthål. Jag räknar med sjukskrivning i 2-3 veckor. Är ostimulerad nu men planerar att börja med provera 10 dagar innan op och sen få mens 4 dagar efter. Börja med pergo dag 3 och äl dag 14-17, då borde axeln vara nuppvänlig, hoppas jag. Är det idag du kan få reda på chanserna till graviditet utan IVF?
    Hoppas de slipper gå in så lite som möjligt, men självklart bästa resultat.

enligt mina papper ifrån gyn läkaren står de där i att v ska få beskd från denna röntgen läkare. men papper ifrån röntgen skriver dem att besked ska lämnas utav m
    läakren som skrivit remssen. men ja kommer stå på mig så gott ja kan. o ta med mig mina papper.

fick även nog nu. så jag ringde sjukhus chefen ang jag väntat i 6 månader o ännu ingen tid kallad på utredning, han bad mig lmaila honom omgående så skulle han ta tag i de ansvarige chefen för medicin omgående. så här fick de inte gå till och de har inte ens vänte tider. 
    ska strax ner o duscha.. känner mig helt matt trött ingen ork i kroppen.
    Min man kommer hem vid 13 så kör han mig.
  • Sagn

amorosa: Vi ligger på exakt samma cykeldag!! När brukar du få ÄL med pergo? Känner du nåt i tjejmagen än? Hoppas det. Ska du göra VUL, och i så fall när? Jag ska göra VUL på fredag, huh är redan nervös. Först idag har jag börjat känna lite i tjejmagen, det liksom drar lite, hoppas att det är ett tecken på att någon blåsa är på alerten =) Så i nuläget har jag ingen som helst aning om när min ÄL kan tänkas komma, om den överhuvudtaget kommer.

• icka76

Mammiz. Hoppas på att du får svar med en gång nu då. Vad skönt att den läkaren du ringde tar tag i det direkt. Var det om din binjure?

Jag är ju ostimulerad denna måndaen och experimenterar lite med rosenrot. Min tempkurva har blivit jätteskum. Någon som har tempat och ätit rosenrot innan?

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-04-14 11:36:35 följande:
    Mammiz. Hoppas på att du får svar med en gång nu då. Vad skönt att den läkaren du ringde tar tag i det direkt. Var det om din binjure?Jag är ju ostimulerad denna måndaen och experimenterar lite med rosenrot. Min tempkurva har blivit jätteskum. Någon som har tempat och ätit rosenrot innan?
    jag åt rr men fick mellan blödningar... så jag slutade med dem direkt. strax efter jag tagit dem blev jag dålig och fick akut opereras för gallsten så jag har aldrig vågat ta dem efteråt. O de var dem som orsakade mina mellanblödningar.

ett stort sjukhus kollade på alla mina röntgen bilder som togs på de sjukhuset som gjorde min gall op. (pga av blödningen i buken)
    men först de 3 :e sjukhuset de kirurgerna upptäckte att ja har lätt förstorad binjure, som bör utredas och kollas upp och lämna prover. den har hand om flera olika hormoner i kroppen. remissen skrev i oktober, men ännu inte fått en tid!
  • Sagn

icka76: Jag har tagit RR i 2 eller 3 av mina cykler. De har funkat bra för mig, jag har blivit piggare och gladare och jag tror att de har hjälpt min Ägglossning på traven (fast det är ju min egna teori). En annan sak som jag märkte med RR var att tempen låg mer stabil under cykeln, kolla min förra cykel (då jag åt RR) och kolla på min cykel nu (utan RR). Min kurva nu är betydligt mer "hoppig".

• icka76

Sagn: Mina är precis tvärt om. Tycker denna är väldigt hoppig i temperatur.

• Sagn

icka76: Haha, där ser man. Det verkar som att det mesta funkar olika på olika personer...

Jag kom och tänka på en sak, det är ju så att man kan få mens utan att ha haft ÄL, och man kan få positiva ägglossningsstickor utan att ha fått ÄL, hur är det egentligen med tempmetoden? Om man får en temphöjning kan man då vara säker på att man faktiskt har haft ÄL, eller kan även denna metod "luras"?

• icka76

Sagn. Jag får sällan positiva äl-tester men när tempkurvan visar på äl har det alltid stämt. Jag har tagit prog.prov varje kurva och de månader som tempkurvan inte visat äl har jag inte heller haft någon och tvärt om. Så jag litar på tempen.

• Sagn

icka76: Skönt att höra, jag har aldrig fått göra prog.prov. Och den förra ostimulerade cykeln gjorde jag ju inte ens VUL så jag blev lite osäker. Tack för svaret!

• Mammiztill2

gick inte bra idag {#lang_emotions_cry}   hoppasmin gyn dr är i tjänst i morgon.
    är så trött av all morfin o domicum ja fick .. har precis kräkts. var hemma 17.30

• amorosa

sagn: jag har fått äl mellan dag 16-19 med Pergo. Så jag väntar mig äl till helgen eller början av nästa vecka. Har dock lite känningar i tjejmagen tycker jag, så det kanske blir tidigare denna gången. Jag har inte gjort vul vid äl, bara tagit prog prov (som alla visat på äl). Så inget vul inbokat denna gången heller. Dock ska jag på spolning imorgon, så kanske de ser nåt då, om äl är på gång kanske?

mammiz: vad jobbigt... Du gjorde HSG röntgen va? Vad var det som inte gick bra egentligen? Menar du vad de hittade på röntgen?

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4