• Treasures

Templista för oss pergopinglor 4

Här är vår temp list tråd!

Listan tillhör oss som hänger här inne i pergopinglornas tråd och tempar, så vill ni lägga in er så förväntar vi oss att se er där inne:

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39594188.html

Syftet med tråden är inte diskution utan en plats för oss att bara länka våra temp kurvor och diskutera ämnet tempning.

EN FANTASTISK & FENOMENAL GUIDEBOK SOM PÅ SVENSKA FÖRKLARAR ALLA VIKTIGA BEGREPP, TERMER OCH FÖRKORTNINGAR:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

När vi sen fått våra efterlängtade + så hoppar vi på små rosa moln över till denna tråd www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 12:45
    Ny plustråd! www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4
  • Mammiztill2
    Skrutt74 skrev 2009-03-09 17:52:43 följande:
    Oj, max tre kurer på raken!?! Jag har tagit fyra kurer och är på väg att starta min femte. Tja... Jag tror i alla fall att jag tar den eftersom min läkare inte sa något om ngn begränsning då jag var där i januari.
    nej de är ingen fara med 5. själv har jag ätit 18.

Jag kommer nu bara hinna med 1 försök innan ja ska in på operation igen.. men är allt bra då, så kommer vi relativt fort igen få börjar försöka efteråt.

ja ska om några dagar börja tempa igen, men de blir för länge att tempa, så jag börjar nog tempa på dag 12-13
  • icka76

Amorosa, jag tror att man ska äta max tre kurer och sedan gå vidare med annan behandling om inte pergo ger äl. På repro på sahlgrenska sa läkaren att de rekommenderar att man äter dem max ett år för att sedan titta på andra behanlingsmöjligheter.

Mammiz: Kan du vara gravid när de gör operationen? Jag menar om du skulle lyckas nu på detta försöket.

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-03-09 19:16:41 följande:
    Amorosa, jag tror att man ska äta max tre kurer och sedan gå vidare med annan behandling om inte pergo ger äl. På repro på sahlgrenska sa läkaren att de rekommenderar att man äter dem max ett år för att sedan titta på andra behanlingsmöjligheter.Mammiz: Kan du vara gravid när de gör operationen? Jag menar om du skulle lyckas nu på detta försöket.
    nej är jag gravid blir de ingen OP. de ska in o se om min ÄL fungerar, passage ect. annars ryker sita äggledaren
  • Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-03-09 20:14:23 följande:
    Mammiz: Då hoppas vi på pluss denna månaden för dig
    tack. hoppas de tar sig snabbt för er vännen
  • icka76

Mammiz: Tack själv. Nu är det ta mig f*n vår tur att lyckas hela vägen, eller hur?

• Mammiztill2
    icka76 skrev 2009-03-09 21:35:14 följande:
    Mammiz: Tack själv. Nu är det ta mig f*n vår tur att lyckas hela vägen, eller hur?
    ja verkligen=)
  • Sagn

pap78: Kurvan ser mkt bra ut. Ska du testa i morgon? Eller du kanske redan har gjort det =) Hoppas på ett plus för dig!

Någon här som har fått sina äggledare spolade och som kan ge mig lite tips på vad man kan göra innan och under tiden för att det inte ska göra ont?! Har fått ordinerat att äta 2 st alvedon innan, räcker det som smärtstillande?! Och vilka svar ska jag se till att få med mig därifrån?? Är det bara själva passagen som de kan se om den är fri eller inte?

• pap78

Sagn: Jag testade i söndags, men mitt på dagen vilket man inte ska göra så tidigt innan BIM, det blev alltså negativt. Jag testade i morse för tempen var så hög, men inget utslag...förra gångerna har jag fått utslag dag 12, d v s imorgon.
    Jag väntar nog några dagar till och testar igen ifall tempen fortfarande är hög, kommer inte mensen på några dagar och inget pos grav test, får jag ringa min läkare.

Jag fick ju cysta sist...skulle inte förvåna mig om det har blivit en denna gången med....

• Skrutt74

Pap78: Din kurva ser onekligen bra ut! Testat ännu?

Min temp är på stadigt nedåtgående så jag bara väntar på tant röd. Mina spottings fortsätter... F-n!

Svar på tråden Templista för oss pergopinglor 4