• Behemot

Använder du deodorant?

Jag använder det ibland men oftast inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • julmusten

imsel skrev 2009-01-22 20:46:04 följande:

julmusten: Tänkte precis säga att man ju kan lukta fast man använder deo.Nog har jag luktat dåligt lika mycket med vanlig deo, som med stenen.
    Ja, det vet jag ju, jag har det problemet med, (den deo som funkar bast pa mig ar en oparfymerad deo for man faktiskt), men jag tror anda att det gar runt ett gang som tror att de inte luktar nar de egentligen gor det.
  • Behemot

Jag tror absolut att det finns de som luktar utan att de vet om det, men jag tror också att många av dem använder deodorant. Parfymerad deodorant blandat med svett är en riktigt vidrig lukt! 

• annzah

Ja, varje dag. Gillar LdBs gula, rosa och lila.

• reserverad

Jag tror inte att man själv kan säga om man luktar illa eller inte. Tror det måste överlåtas till någon omkring en. Eftersom att man inte ens kan känna sin egen parfym efter en stund hur skulle man känna om man luktar "kroppsilla"? Lika lite som man själv brukar kunna säga om man har dålig andedräkt eller inte så vet man om kroppen luktar illa. Jag skulle inte lita på mig själv i varje fall. Jag överlåter till de omkring mig att säga om jag luktar illa eller inte.

OCH SJÄLVKLART HAR JAG DEO! Hur kan man låta bli och tro att man luktar gott???

• isisisis

Nej.Har slutat.
    Bara en massa aluminium och skadliga kemikalier man får in i kroppen.

Jag svettas sällan,är det så att jag misstänker det kan bli en svettig dag,så tar jag på mig tex om man ska sitta i en trång föreläsningshall eller nåt.

Använder endast vid enstaka tillfällen.

Fungerar bra utan till 98% skulle jag vilja påstå

• Taggtroden

Jag brukar få komplimanger av andra människor som säger att jag alltid luktar så gott. Så jag hoppas att de inte ljuger mig mitt upp i ansiktet! Men det är bra, jag har en skräck för att lukta illa.

• enny signatur

Nej jag använder inte deo n-ästan alls, men fundera rpå att börja igen för att jag avskyr att svettas och känner mig rätt ofräsh utan.

• enny signatur
    reserverad skrev 2009-01-23 15:13:09 följande:
    Jag tror inte att man själv kan säga om man luktar illa eller inte. Tror det måste överlåtas till någon omkring en. Eftersom att man inte ens kan känna sin egen parfym efter en stund hur skulle man känna om man luktar "kroppsilla"? Lika lite som man själv brukar kunna säga om man har dålig andedräkt eller inte så vet man om kroppen luktar illa. Jag skulle inte lita på mig själv i varje fall. Jag överlåter till de omkring mig att säga om jag luktar illa eller inte. OCH SJÄLVKLART HAR JAG DEO! Hur kan man låta bli och tro att man luktar gott???
    Ehh? Jag känner direkt om jag luktar illa, så svårt är det inte.
    Hur kan man ha deo och tro att amn luktar gott blir min motfråga, och parfym?
  • Kwackie

använt mig av niveas deo så länge jag kan minnas

• Euforia

Den där deostenen som alla är så lyriska över - är den parfymerad på något sätt?

• imsel
    Euforia skrev 2009-01-24 10:15:16 följande:
    Den där deostenen som alla är så lyriska över - är den parfymerad på något sätt?
    Nej, den är inte parfymerad, den är "naturlig".
    Här kan du läsa: http://www.soltryck.se/thai.htm
    april april din dumma sill
  • enny signatur

imsel skrev 2009-01-24 13:24:52 följande:

Nej, den är inte parfymerad, den är "naturlig". Här kan du läsa: www.soltryck.se/thai.htm
    Så den tar bara bort lukten och inte själva svetten? Synd, jag som blivit intresserad.
  • ChokladBanan

Japp, för det mesta varje dag. För både min och min omgivnings väl och ve...

• imsel
    enny signatur skrev 2009-01-24 14:25:05 följande:
    Så den tar bara bort lukten och inte själva svetten? Synd, jag som blivit intresserad.
    Nej, den tar inte bort svetten.
    Tror inte det är bra för kroppen om den inte får svettas..
    Men har man väldiga problem och det blir jätteblött kan jag förstå att man vill använda något som tar bort det lite.
    april april din dumma sill
  • LillaFlingan

Wickz på apoteket har de en produkt (vet ej namnet) som ska göra en svettfri..

Jag måååste använda deo, avskyr att lukta svett..
    Svettas gör man ju alltid ändå.. men när jag börjar svettas/blir varm så luktar det ju av deons parfym istället för min svettlukt.. *glad*

Fast sambon gillar min svettodör.. ;)

Svar på tråden Använder du deodorant?