• Behemot

Använder du deodorant?

Jag använder det ibland men oftast inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • Atamon

Euforia skrev 2009-01-19 01:54:14 följande:

Jag läste för några år sedan att deo kopplades ihop med bröstcancer på nåt sätt, och sedan dess har jag dragit ner på det rätt rejält. Numera använder jag det bara när det verkligen behövs. Det blir väl mest på sommaren när det är varmt, annars svettas jag knappt alls där (och luktar inget heller).
    [/citat]
    Brio skrev 2009-01-19 09:01:36 följande:
    [citat]
    Hur kan deo påverka celldelning?
    Det gick kedjemail för några år sedan, och det blev också lite uppmärksammat i media att deodorant/antiperspirant skulle kunna orsaka bröstcancer och att det skulle vara aluminium
    klorhydrat, som skulle vara det farliga ämnet. Anledningen till den påstådda cancerriken skulle vara att deodorant/antiperspirant hindrar utsöndringen av toxiner via svett så att gifterna istället lagras i lymfkörtlarna i armhålorna. Visst utsöndras en del toxiner genom svett, men huvsakligen via njurar, lungor och lever.
    Det finns dock ingen studie som direkt visar sambandet mellan ökad bröstcancerrisk och roll-on användande men själv tar jag det säkra före det osäkra och använder deo-sten (thai sten) som inte innehåller aluminium.
  • Tyche82

Nej jag använder inte deo. Däremot thaideosten. (thai deo sten)

♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • iolanthe

Jag har också en deo-sten och den är super, rekommenderar det varmt.

• Tingli

ja.
    är typ beorende av deo. tar på mig de flera ggr dag.

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Vroooooom

Ja, det gör jag. Men jag har svårt att hitta en allergivänlig deo som jag trivs riktigt bra med.

Cheer up, the worst is yet to come
  • Brio

Vad är denna thaisten? Drar man en sten i armhålan eller är det pulver/stift/kräm?

• imsel
    Vroooooom skrev 2009-01-19 09:49:23 följande:
    Ja, det gör jag. Men jag har svårt att hitta en allergivänlig deo som jag trivs riktigt bra med.
    har du provat thaisten?
    april april din dumma sill
Svar på tråden Använder du deodorant?