• Behemot

Använder du deodorant?

Jag använder det ibland men oftast inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • ludenben

oftast inte, brukar använda thaisten istället...

• Dinturiel

Yes, Doves invisible vad den nu heter...

• Brio

ALLTID! Även om det inte börjar lukta svett så blir det fuktigt i armhålorna på i princip alla. Jag har mer än gärna torra armhålor som inte luktar omklädningsrum.

• Brio

ludenben skrev 2009-01-18 20:04:42 följande:

oftast inte, brukar använda thaisten istället...
    Vad är thaisten?
  • Coccolina

Jag svarar ja då jag alltid tar det varje morgon innan jag skall ut och springa samt extra om jag duschar och inte skall i säng direkt efteråt... skall jag bara sitta hemma och glo så skiter jag i det... Går i perioder med lukt och mängd så ibland är det inte hela världen om jag missar men andra gånger så är det riktigt illa om jag missar

Ni som säger att ni inte luktar är ni säkra på det??
    Har haft det problemet med div personer... tex Tjejen som i skolan(högstadiet/gymnasiet) hävdade att hon inte luktade och därför inte behövde deo... men det var helt enkelt så att hon var så van vid sin doft (stank) att hon inte märkte den... Vi försökte säga till henne på ett snällt sätt men hon lyssnade inte och tyvärr undvek de flesta henne i slutändan... Känndes inte snällt men hon fattade inte...
    Hon är inte den enda.. Har haft kollegor och kursare som haft samma idè om att de inte luktar och inte behöver deo när det inte varit som de tror... Vissa har haft en stank omkring sig som varit otrolig andra har bara haft en lättare odör som man kan leva med men som hade kunnat gå att slippa med deo...
    Ok sen finns det ju de som inte kan svettas alls... (och därför inte luktar) men kan man svettas så kan man vara ganska säker på att det luktar på ett eller annat sätt... bara olika starkt.. men tror de som är HELT luktfria är fruktansvärt få...

Hoppas jag inte trampar någon på tårna...

Life's a bitch get used to it!!!
  • Coccolina
    Coccolina skrev 2009-01-19 01:05:24 följande:
    Jag svarar ja då jag alltid tar det varje morgon innan jag skall ut och springa samt extra om jag duschar och inte skall i säng direkt efteråt... skall jag bara sitta hemma och glo så skiter jag i det... Går i perioder med lukt och mängd så ibland är det inte hela världen om jag missar men andra gånger så är det riktigt illa om jag missar Ni som säger att ni inte luktar är ni säkra på det?? Har haft det problemet med div personer... tex Tjejen som i skolan(högstadiet/gymnasiet) hävdade att hon inte luktade och därför inte behövde deo... men det var helt enkelt så att hon var så van vid sin doft (stank) att hon inte märkte den... Vi försökte säga till henne på ett snällt sätt men hon lyssnade inte och tyvärr undvek de flesta henne i slutändan... Känndes inte snällt men hon fattade inte... Hon är inte den enda.. Har haft kollegor och kursare som haft samma idè om att de inte luktar och inte behöver deo när det inte varit som de tror... Vissa har haft en stank omkring sig som varit otrolig andra har bara haft en lättare odör som man kan leva med men som hade kunnat gå att slippa med deo... Ok sen finns det ju de som inte kan svettas alls... (och därför inte luktar) men kan man svettas så kan man vara ganska säker på att det luktar på ett eller annat sätt... bara olika starkt.. men tror de som är HELT luktfria är fruktansvärt få... Hoppas jag inte trampar någon på tårna...
    Ville bara påpeka att de personer jag tänker på var folk som fortfarande var noga med sin hygien duschade varannan dag om inte varje... så det var inte "snuskpellar"... Men hade de duschat på morgonen så luktade de kanske inte så fräsht fram vid lunch...
    Life's a bitch get used to it!!!
  • Mandi74

Japp, nästan alltid.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • elakaste barnet i sandlådan

ja alltid!
    har försökt få min sambo till att ALLTID använda det i nästan 5 år... men det går inte in"om du inte använder det så luktar du äkligt" men nej... det går inte han glömmer det 5 av 7 dagar i veckan.

• LoveSharPei

Ja, alltid! Önskar många fler gjorde det, haha!

Svar på tråden Använder du deodorant?