• Behemot

Använder du deodorant?

Jag använder det ibland men oftast inte

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du deodorant?
  • Schnauser

Ja, varje dag. Rakar och rollar regelbundet.

GI Forever... Nu jäklar ska kilona bort!!!
  • Celiine

imsel skrev 2009-01-21 20:36:12 följande:

Man behöver inte stinka även om man inte använder deo.Fast visst kommer man lukta ett tag om man plötsligt slutar, men det går över.Men hade man aldrig börjat, hade man inte luktat så mycket.
    Det har du ju faktiskt rätt i, egentligen borde man kanske sluta. Det känns ju faktiskt inte speciellt kul att smeta på sig en massa kemikalier under armarna, tycker jag i alla fall.
  • imsel
    Celiine skrev 2009-01-21 20:55:19 följande:
    imsel skrev 2009-01-21 20:36:12 följande: Det har du ju faktiskt rätt i, egentligen borde man kanske sluta. Det känns ju faktiskt inte speciellt kul att smeta på sig en massa kemikalier under armarna, tycker jag i alla fall.
    Nä, helst när man knappt vet vad det är man sätter där eg!
    Aluminium eller vad tusan det nu finns... Ska man behöva ha sånt eg?
    Helst när det eg inte ens behövs!
    Hade jag vågat lukta liite ibland hade jag slutat helt, men nu använder jag thaisten som inte innehåller massa skit, eller kokosolja.

har slutat med duschcreme och använder bara miljömärkta schampoon och balsam, skulle eg vilja sluta med både schampoo och balsam, men jag är för lat..
    april april din dumma sill
  • imsel
    Moasmostermia skrev 2009-01-21 20:43:41 följande:
    ja fast bara i ena armhålan.
    Varför bara ena`?
  • Sommaren2006

Oftast,emn om jag bara ska vara hemma så händer det att jag glömmer...svettas inte så mycket men om jag ska iväg så tar jag alltid.

• Celiine

Precis, man måste ju ha flerårig utbildning inom kemi för att veta vad det innehåller!

Jag har också slutat med duschcreme, använder olivolja istället. Blir torr av bara vatten, så olivolja är superbra!

Skulle håret klara sig helt utan schampoo? Mitt blir skitigt på en gång, fast jag tvättar det var tredje dag. Kanske är för ofta?
    Men det är klart, hur gjorde de innan det fanns schampoo då?

• imsel
    Celiine skrev 2009-01-21 21:41:58 följande:
    Precis, man måste ju ha flerårig utbildning inom kemi för att veta vad det innehåller!Jag har också slutat med duschcreme, använder olivolja istället. Blir torr av bara vatten, så olivolja är superbra!Skulle håret klara sig helt utan schampoo? Mitt blir skitigt på en gång, fast jag tvättar det var tredje dag. Kanske är för ofta?Men det är klart, hur gjorde de innan det fanns schampoo då?
    Ja, finns jättemånga som inte använder schampoo, hört talas on No´Poo?
    Finns en tråd här om det.
    Finns massor med annat man kan ha, balsam, ägg, bikarbonat, bara vatten, och säkert mer.
    Har själv bara kört på balsam ett tag, men blev för lat sen, man måste massera, och helst låta det vara i håret ett tag, men inget man måste.

Fast det värsta är nog att det är så mycket skit i mat..
    Men nu blir det alldeles för OT.
    Men om nån är intresserad av naturlig hår och hudvård,
    kika då in i denna tråd.
  • imsel
    imsel skrev 2009-01-21 21:52:22 följande:
    Ja, finns jättemånga som inte använder schampoo, hört talas on No´Poo? Finns en tråd här om det.Finns massor med annat man kan ha, balsam, ägg, bikarbonat, bara vatten, och säkert mer.Har själv bara kört på balsam ett tag, men blev för lat sen, man måste massera, och helst låta det vara i håret ett tag, men inget man måste.Fast det värsta är nog att det är så mycket skit i mat.. Men nu blir det alldeles för OT.Men om nån är intresserad av naturlig hår och hudvård,kika då in i denna tråd.
    Å så kan ju länken vara bra
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html
  • Moasmostermia

imsel skrev 2009-01-21 21:37:43 följande:

Varför bara ena`?
    Har problem men armhålorna och just för tillfället är de bara den ena som är Ok väntar operation på den andra,
Svar på tråden Använder du deodorant?