• DeZemBer

hur gör DU korvstroganoff?

Ja, som rubriken, hur gör ni korvstroganoff hemma hos er?
    :)

• Svar på tråden hur gör DU korvstroganoff?
  • Nyfiken gul

olika från gång till gång, inget recept, höftar....  

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Lithe

Bryner korven
    slänger i hackad lök
    salt, peppar
    matlagningsgrädde
    klart

• Juhanna

Med lök, gräddfil, tomatpure och korv. Går inte efter något recept utan har i lite som jag känner.

• norgesessan

Delar lök i två halvor och skivar så det blir strimlar...hade en lök sist, tar två nästa gång. En hel falukorv strimlas, sen har jag i två burkar krossade tomater, 2-3 skedar tomatpure, tomater om vi har, sen kryddar jag med oregano, timjan, peppar, vitlökspulver...lite sånt..

Sen häller jag på en skvätt mjölk...Vi tycker det blir jättegott...har som regel alltid ris till, ibland blir det pasta.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • ludenben

korv
    lök
    mjölk
    toamtpure
    kryddor

• Snuttgosan

Det hade vi idag

Jag har falukorv, hackad lök, tomatpuré, matlagningsgrädde (oftast Oatly havregrädde) ibland rivna morötter och sen kryddar jag med salt, peppar och paprikapulver. Serverar med antingen ris eller makaroner.

• Liis

bryner lök korv sedan lite kryddor peppar salt lite chilli krydda men inte så det blir starkt sen matlag. grädde i med lite tomatpure och chillisås kanske låter starkt men det är det absolut inte o ungarna älskar det.

• Freiya

fräser hackad lök, i med strimlad falukorv, på med tomatpure ock mjölk så att det knappt täcker, salt och peppar. låt bli varmt men inte koka. i med lite idealmjöl så det tjocknar lite. klart.

• smulan 75

Bryner 1 hackad gul lök o strimlad kyckling falukorv sen i med passerad tomat o matlagningsgrädde och sen kryddar med peppar o chilipulver lite salt o en gnutta socker(förhöjer de andra smakerna)kokar en stund sen serverar jag med ris helst jasmin el basmati till. Makens o sonens favorit bjöd makens arbetskompis på detta en dag o han o min man åt 3 djupa tallrikar var Han sa godare än morsans annars brukar min man äta 2 st.Bra betyg!

• sebbeman

Billiga: Falukorv, lök, tomatpure, grädde, salt och peppar

Dyra: Falukorv, lök, tomatpure, färska champinjoner, grön paprika, hela burktomater, grädde, salt & peppar kanske lite oregano

bara att exprementera

Svar på tråden hur gör DU korvstroganoff?