• DeZemBer

hur gör DU korvstroganoff?

Ja, som rubriken, hur gör ni korvstroganoff hemma hos er?
    :)

• Svar på tråden hur gör DU korvstroganoff?
  • norgesessan

Jag är bäst, vad gör du under tiden? Korven måste ju endå hackas..lök hade jag hackat endå, för det är inte lika gott när man inte har lök i (tycker jag). resten är ju bara puttrande, klicka i lite, hälla i nåt....

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Lotlas

Jag klarar inte av att äta korv stroganoff... Jag har verkligen försökt, men det går bara inte! Synd, för det är ju onekligen snabb och praktisk mat!

• norgesessan

Jag är bäst, men behöver du inte lök till, så strunta i den, så sparar du lite tid

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Miot

strimlar falukorv och hackar lök, steker det tillsammans. Häller på matlagningsgrädde och tomatpuré, kryddar med salt och peppar, typ =)

• Fru X

JAG är BÄST skrev 2009-01-20 21:18:50 följande:

lugnåsboDu ska ju fräsa lök mm allat finns ju färdigt i mixen norgesessanLäs ovan
    Om man inte använder mix, så slipper man alla onödiga tillsats ämnen. Man bör i så fall hoppa över korven också...
  • Rubia

Steker hackad lök och strimlad korv, häller i matl. grädde, salt, peppar och lite - italiensk salladskrydda! DEt sätter piff - klart!

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Rubia

Aj, då, glömde tomatpuré också förstås!!

Mamma till Axel -01, Anton -04, Astrid -06
  • Veladis
    JAG är BÄST skrev 2009-01-20 21:13:08 följande:
    VeladisJag sätte råp riset å när det är klart helt så snabbrunder jag korven i med mölk + mix, klart
    Fast det är ju att dela och fräsa korven som tar tid. Det tar väl kanske 30 sekunder längre tid att ha i 3 sorters kryddor än en mixpåse, men blir betydligt billigare.
Svar på tråden hur gör DU korvstroganoff?