• DeZemBer

hur gör DU korvstroganoff?

Ja, som rubriken, hur gör ni korvstroganoff hemma hos er?
    :)

• Svar på tråden hur gör DU korvstroganoff?
  • Sofye

Bryner falukorv och gul lök.
    Häller på vatten, creme fraiche och/eller grädde beroende på vad som finns hemma.

Krydderiet är olika från gång till gång men i stil med salt, peppar, paprikapulver, chili, örtkrydda, soya, och sambal oelek.
    Ibland lite tomatpuré och ibland krossade tomater.

Ibland maizena eller idealmjöl.

Serveras alltid med ris!

ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
  • melonpuss

bryner falukorv o lök, strör på mjöl o häller i krossade tomater och mjölk. har i en buljongtärning o lite chilli- o paprikakrydda, låter puttra ett tag.

• Veladis
    JAG är BÄST skrev 2009-01-20 21:04:00 följande:
    Fanken vad alla lägger ner tid på stroganoff En anna köper färdiga mixen i med lite mjölk. Klar
    Tid?

Du är ju färdig innan riset kokat klart. Inte behöver man en mix till något som är så enkelt. Tar ju högst 10 minuter!!! Verkligen snabbmat!
  • isisisis

Veladis skrev 2009-01-20 21:10:16 följande:

Tid? Du är ju färdig innan riset kokat klart. Inte behöver man en mix till något som är så enkelt. Tar ju högst 10 minuter!!! Verkligen snabbmat!
    Håller med
  • MariaOMarkus

jag gör en enkel variant.. skickar falukorv,häller i milda mini mat lr va den nu heter och blandar i ketchup ibland harjag i lök oxå =)

Vi längtar massor efter Lilla boo
  • JAG är BÄST

Veladis

Jag sätte råp riset å när det är klart helt så snabbrunder jag korven i med mölk + mix, klart

• AnkFisk

Falukorv
    Lök
    Matlagningsgrädde
    Tomatpuré
    Senap
    Peppar

• lugnåsbo
    JAG är BÄST skrev 2009-01-20 21:13:08 följande:
    VeladisJag sätte råp riset å när det är klart helt så snabbrunder jag korven i med mölk + mix, klart
    ellr så...
    I med mjölk, tomatpuré KLART haha... går ju lika fort...
    jaja nu har jag bytt....
Svar på tråden hur gör DU korvstroganoff?