• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Den där Linn

Vi ska också till stan!! Ovanligt? Näääää

• LisaP

Näää Vad kul Puh.. Så det blev en tjej iaf *ler*

Önskar jag hade pengar att shoppa för med... Näpp jag får vackert vänta tills barnbidraget kommer in.. Men då måste det införskaffas en vinterjacka till Emma, börjar bli kallt nu.. Här har vi -5 i kväll...*brrr*

• fru bengtsson

Hej alla!

Vindaloos: Åh vad härligt med mamaponcho! *avis* Fast jag konstaterade när vi gick hem från min lillebror i fredagsnatt att Ellen ryms innanför min varma, stora dunjacka, än så länge iaf. Hon får helt enkelt inte växa mer, eller så får jag krympa i samma takt som hon blir större!

Geka: Tråkigt med sjalen! Vad är det för sort du har?

• Zandrah

Ingen som visste om nån lägenhet???

• geka

Fru bengtsson: det är en amazonas och en ringsjal. Min mini vill hellre gå så då får hon göra det. Sen blir det som om hon får panik då hon sitter i sjalen och vill ner. Men jag började med sjal då hon var kring året så det bästa kanske är att börja då de är mindre. Jg började ju med sjal då hon var som mest nyfiken i omvärlden

• vindaloos

Ja du Geka, min Isaac blir ju mer och mer så att han vill utforska han med, men an går ju inte ännu så det är fortfarande många gånger han vill krypa in i sjalen och mysa som tur är.
    Vi använder nästan uteslutande sjalen om vi går ut och går eller ska på stan eller så, det är så bekvämt. Och då ser han ju så mmycket så han blir nöjd.
    Så du har köpt en amazonas, det visste jag inte. Om du inte vill behlla dem så lägg utdem på säljers på sjalbarn så kanske du får en slant för dem.

Nu ska lillfisen och jag sova en stund, sååå skönt det ska bli.
    Han fick somna inne idag, det har han inte gjort på flera flera månader, men han var så lite klädd då han somnade att jag inte ville böka o stöka på honom allt som skall på i dessa gradtal. Imorse var det flera minusar här huga nu kommer vintern med stormsteg.

Imoen du får väl se ponchon om vi träffas nån dag i veckan, jag borde ju ge dig dina tupperwareprylar va? Och Mia har ju dem här med och några till så jag ska försöka ta mig i kragen. Ska förresten in på biblan i em........ska låna lite musik
    Isaac visar tydliga musikaliska vibbar hhehe, han älskar musik och vill helst göra den själv. Maraccas och piano och gitarr är jätteroliga saker att grejja med och testa höga och låga toner på........
    Tar efter sin far, för hos mig finns inte en liten endaste liten ådra av musikalitet tyvärr.......

• Sanber

hallå på er mammor!!

jag vet att ni diskuterat BB väskans innehåll tidigare men hmm..jag kanske inte var tilräckligt uppmärksam känner jag!
    Är det någon som vill dela med sig av nåt bra man ska ha med sig...känner mig helt handfallen här!
    Hur mycket till bebisen tex....?!!!

-Sandra-

• geka

bb väska:
    * kamera
    * hygien artiklar
    * telefon
    * om man vill kan man ta med egna kläder t beba ex några trosor, långbyxa, tröja,nattis
    * ytter kläder t hemfärden
    * ombyten till sig själv. Jag tog med mig en amningsbehå oxå o en vanlig topp
    * jag tog med mig lite slisk *mums*

Fyll på listan vet ja!

• vindaloos

Ja det finns ju det mesta till bebisen på BB men jag tyckte personligen inte att det var så bra att använda deras Torkypapper som tvättlapp.......vi tog med egna torra papperstvättlappar tror det är Euroshopper eller nåt annat billigt märke.

Vi hade egna kläder till lillen men det finns att låna, glöm bara inte att ha när ni skall hem!

Skönt med eget schampo och sånna saker, man behöver få frächa till sig!

Glöm inte kameran/videokameran, det är så kul att ha kvar de där första timmarna......*mys*

Ja lite frächa kläder att åka hem i för dig själv.
    Annars tror jag det mesta man kommer på gå att ta i efterhand, så gjorde vi, ringde och krävde lite loka och äpplen o sånna saker då jag blev sugen.

Och glöm inte ta med bilstolen till bebben då ni ska hem har hört massor som gjort det här på FL pinsamt.

Svar på tråden Övikstråden