Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
God morgon på er alla!
Godmorron!
Godmorgon?
Ja här har vi varit uppe ett tag, känns som om det redan är eftermiddag......*suck* Storstädat har vi hunnit med och kisen har sovit sin första sväng ute i go'kylan......
Tror jag ska knyta upp min lilla son på ryggen snart i sjalen och dra min underbara nyinköpta mamaponcho över oss och gå ut en sväng.......
(Hoppas Imoen ser hihihi)
Mamaponcho!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu blir jag grymt avundsjuk. Carina skvallrade om att du kanske skulle slå till. Tänk att vissa har sådan tur att de bara snubblar över en sådan underbar sak som dessutom har rätt färg också.
Vad köpte du den för då? Eller vill jag veta det förresten?! Bara det inte var under 1200 kr så kanske jag kan känna att det inte gjorde så mycket att inte jag hann före
.
Vi plockade förresten bort spjälsängen igår och ställde in en gammal växasäng i Elias rum. Elias klättrade upp i sängen på en gång och lade sig och sov ända till klockan 9 i morse utan ett enda ljud. Fast det gäller att hänga med och ropa in honom i vårt sovrum på morgonen så att han inte klättrar upp för trappen när han vaknar. Hoppas det går lika bra i natt också.
Jodu Imoen, nu är mamaponchon min och det blev 1200 pix.......fast det blir ju 169 euro +frakt på ganska mycket om man beställer själv så den var ganska billig, och ny dessutom! Du får nog se den i framtiden ska du se.
Blev lite sådär kikad på på stan måste jag säga, folk i Övik är inte van att se något som inte är som majoriteten tyvärr. Åsså bar ju Carina i sin vackra Didymossjal och det gav dem lite extra att kika på.
Ser man till nyinköpspris så fick du den till ett jättebra pris och man kan ju faktiskt räkna den som alldeles ny och inte begagnad. Men det är rätt mycket pengar ändå. Men den är ju verkligen i klass för sig också.
Vidaloos: det är ju så med övik, utstickare blir utstirrade. Men endel kan ju titta för det ser mysigt oxå. Härligt med en mamaponchon! själv känner jag som så att bärsjal osv inte är riktigt våran grej, tråkigt men sant
hallå ö-viksbor!
Jag letar efter promenadvägar runt om i komunen, som är barnvagnsvänliga,
efter att ha gått runt höglandsjön 1 gång om dagen i 2 1/2 månad så måste
vi få promenera någon annan stans!
Några tips?
Geka, Vad tråkigt att ni inte riktigt känner att sjalen fungerar. För det är både enormt praktiskt och så mysigt när man känner att barnet gillar det. Men det fungerar inte för alla och det är ju inte bara en själv som ska gilla sjalen utan även barnet.
Om din tjej gillar den men inte du, så får du hojta till om du skulle vilja ha hjälp att få till en knytning som passar dig. Men om lillan inte gillar den så är det nog bara att gilla läget.
Imorgon ska jag in till stan och shoppa bebiskläder. Jag har ju blivit "tant" igen. Min allra bästa och äldsta vän fick i morse sin andra dotter. Så här ska shoppas tjejkläder i stora lass.