• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • LisaP

Ja puh.. jag blir barnfri i natt med.. det är 2:a gången som vi e helt barn fria sedan EllaBella kom.. och det är inte kul *suckar*

• puh fantast

Lisa: inte kul att få sova en hel natt och få sovmorgon????

Är det så jobbigt att vara utan barnen? Hur ska jag klara 4 dagar i Stockholm!!!!!

God natt på er alla.

• geka

LisaP: förstår det kan vara jobbigt, lite rastlös men ta vara på den tiden ni får vara helt ensamma. Jag själv har inte varit helt barnledig på 14 månader dvs då jag fick min sista tjej. Så var glad att du har barnvakt, betyder mycket att bara få vara på tu man hand.

• Nelliy

Jag tror jag hoppar över den 4/11. Jobbar då, men ska försöka ta ledigt för Tindra fyller 1 år då

Mia: nu är du inte ensam om att jobba, jag jobbar heltid nu

• LisaP

Gick riktigt bra att sova *ler* vaknade nån gång bara.. typ samma tid som barnen brukar ge nått ljud i från sig.. men annars gick det bra *leR*

Geka: Klart man är tacksam över att man har barnvakt, samt att man har barn som faktiskt kan sova borta *ler* Men som sagt det blir en konstig känsla...

• LisaP

Nu drar jag till stora staden iaf.. finns där i eftermiddag om nån vill fika.. de som har numret kan ju skicka ett sms eller nått *fnissar*

• Tesssan82

Men Lisa då... du bara ränner på stan gämt Hehe..
    Ja, jag vet det gör ju jag med då jag är ledig... men nu ligger jag med en jädra förkylning som inte vill ge med sig, så då är det soffan och TVshop som gäller

FAst just nu springer jag mellan datorn o spisen...

Bye bye....

• LisaP

Amen.. idag hade jag iaf ett jätteviktigt ärende till stan ju *blink*

Skulle hämta lillebror m kärlek..

• Tesssan82

Jo du Lisa jag vet hur det är .... alla dessa JÄTTE viktiga ärenden man lyckas dra på sig... Hihihi

Ja, nu ikväll så kan jag lova att det var livat värre här hemma... fattar inte vad barnen får energi ifrån
    Hugge han var helt galen och har kommit på att det är skit kul att slänga sig på mage och glida på golvet... men jag vet inte om vi uppskattade det så mycket...
    Han gled rakt in i tv bänken så han fick sig en rejäl bula i pannan, men knasbollen våran bara skrattade som aldrig förr.... HHmm en blivande stuntman kanske??!!

• puh fantast

Känns som det är dags att tala om det nu, det har gått så länge nu: jag ska äntligen bli faster...i mars/april Och ska även bli låtsatsfaster, sambons syster ska få sitt tredje i mars. Då blir det mycket rännande här, hinna snusa på båda.

Har även bestämt mig för att börja jobba 1:a februari Känns inge skoj, skulle utan problem kunna vara hemma ett år till. Det västa är att det inte finns några förskoleplatser här i området. Det blir endera dagmamma eller en tillfällig avdelning och sedan in på förskolan till hösten. Känns drygt med två inskolningar. Och ingen av dagmammorna känns lockande.

Lisa: gjorde du några fynd på stan?
    Hittade äntligen fodrade vantar till Lucas....i Bjästa (av alla ställen)
    Var även på Bjästaboden och köpte lite tyg. Tycker det är tråkigt att man måste åka ända dit för att hitta tyg. Hoppas det öppnar en tygbutik i nya Gallerian i Arnäs.

Svar på tråden Övikstråden