Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
ja just det ja, redan glömt bort hur pappret o "tvättservetterna" var där
Zandrah: Önskar jag kunde hjälpa dig.. men tyvärr känner jag inte till nått inne i stan för tillfället Kram
Tacka vet ja inget papper alls
de har ju hur bra underlivsduschar som helst, mycket behagligare än papper hihi
Håller helt o hållet med Vindaloos... underlivsduscharna är kanon..
Men smaken är som baken -delad
Själv har jag bara haft lite ombyte o hygienartiklar, några plagg till bebben och såklart då det är vinterbarn är ju en overall o mössa nödvändigt.
Sen kan man ju alltid få dit de man vill genom pappan
Fasiken så kallt det blivit nu... man blir ju riktigt frusen av att vara ute... men tur det finns mössa o vantar .... annars skulle inte jag klara av att vara ute o leka med kidsen.
Ne, nu ska jag fixa ordning lite mat till the family.... men vad ska man hitta på då?
Ha ne
Den ständiga frågan: Vad skall vi äta idag då *ler*
Här hade vi -5 i morse så Elias fick ta på en av de tunnare vinteroverallerna då han skulle till dagis.. Personalen blev jättenöjda, bra klädd var han tydligen...*LEr*
tjingeling
kikar in på den hära tråden
läste lite om vilka saker man ska ta med sig till bb , telefon?
man får väl inte ha mobilen påslagen på sjukhuset så då är den väl ganska onödig...
Man brukar ju få en telefon inkopplad till rummet som man får ett eget telefonnummer till...
-- mina tips till bb-väskan --
* schampo, duschcreme
* underkläder (mamma trosorna är bra eftersom magen kommer att vara kvar även när bebisen kommit ut
) och amnings bh
* cd skivor med nån bra musik man gillar...
* mamma tidningar, tidsfördriv...
* mjukiskläder, bekväma kläder
* 2-3 paket nattbindor (de på bb är enorma och helt otroligt obekväma, plus att man förbrukar rätt så många första dagarna...)
* i allafall ett ombyte med kläder till bebben
(på bb får ju bebben låna landstingets kläder)
*ytterkläder till lill*n, och kanske en filt om det är kallt/blåsigt när man ska åka hem
* babybilstolen
* och viktigaste förståss kamera!!
Sen kan det ju vara bra att ha väskan redo sista veckorna, man vet ju aldrig hur snabbt och ont man har när man ska åka in till bb
kram o lycka till Sandra !
Hejsan!
Bor i Umeå, men kommer från Övik och är hos mina föräldrar med min dotter nu i några veckor (i Övik). Tänkte höra med er om ni vet om det finns någon bra öppen förskola här i trakterna?
Hej! Nu har jag en ny sida så ni vet vars ni kan hitta mig
Tog med mig en bok för tidsfördriv - helt värdelöst, man har ju det vackraste i världen att kika på och pyssla om, jag rörde inte boken.
Bindor tog jag med och tog lika många med hem
de som finns är suverönt bra man behöver dem verkligen.
Tänk att det kan va' så olika.......
Vad gäller bb-väska så hann jag inte packa någon eftersom det blev lite bråttom en hel månad innan bf.
Men det jag hade med och var glad för eller saknade var:
- vanliga papperstvättlappar för pappret man använder vid blöjbyte är fruktansvärt hårt.
- Alvedon (Min knäskada vaknade till liv under förlossningen och jag fick lov att gå och be om en alvedon varje dag och då ska det också skrivas in i journalen varje gång de ger en alvedon. Hade varit mycket skönare att kunna ta en själv när man behövde en).
- Mysiga tofflor att ha under mysstunderna.
- En bra bok som det inte gör något att man blir avbruten i stup i kvarten. Jag hann läsa ut en hel "tegelsten" under mina två veckor. Om man ligger ensam på bb är det absolut nödvändigt med en bok även om det bara är 2-3 dagar.
Och packa jättetidigt för de kan komma väldigt snabbt ibland. Om jag får fler barn lär ju jag packa i sjätte månaden
.