• memlan83

Sorg efter förlorad förälder, syskon eller annan närstående

Här kan vi träffas som behöver bearbeta och ventilera vår sorg och saknad.

Ingen sorg är för liten och inga problem för stora

Välkomna ALLA som vill dela med sig av sin sorg, eller bara skriva av sig lite

Länk de första 2 trådarna:

www.familjeliv.se/Forum-5-190/m34876883.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-190/m37789304.html

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
  • Svar på tråden Sorg efter förlorad förälder, syskon eller annan närstående
  • Daisyduck

Hela min kropp mår dåligt när jag läser detta. Hoppas du/ni kan finna styrka.

Helena78 skrev 2009-02-11 18:25:06 följande:
    Den 28/12-04 gick min systerdotter bort, en vecka före sin 10-årsdag. Hon hade en allvarlig & obotlig muskelsjukdom som gör att alla muskler, organ & hjärnan förtvinar. Barnen som har denna diagnos blir mellan 6 - 10 år gamla.Själv har jag en dotter på 7 år, hon har exakt samma sjukdom som sin kusin & det är fruktansvärt att veta att jag inom 3 år kommer att förlora min dotter På min presentation kan man läsa om sjukdomen & om min dotter.Den 29/11-08 hittade min man vår dotter medvetslös i hennes säng, det blev ambulansfärd till sjukhuset där de förberedde oss på att hon förmodligen inte skulle överleva dagen pga att hon var så dålig. Mot alla odds så vaknade hon upp efter 1½ dygn i koma. Vi hamnade på barnavdelningen där vi blev kvar i 3 veckor... Dotter hade fått diabetes...En dag på sjukhuset så berättade min dotter något väldigt otäckt för mig... I ambulansen hade hon sett sin kusin. Kusinen hade sagt åt dottern att vända hem igen för att vi (mamma & pappa) saknade henne & att vi inte klarade oss utan henne.Kusinen hade åxå sagt hur ledsna & oroliga vi var.Hon hade även sagt till dottern att hennes tid inte var slut än, men när det var dax så skulle kusinen vänta på henne.Jag tror verkligen att min dotter såg sin kusin den dagen i ambulansen... dels för att hon skulle aldrig kunna hitta på en sådan historia helt på egen hand, dels för att hon knappt minns kusinen om man visar bilder av henne. Sen vi kom hem från sjukhuset bad dottern att få ett foto av sin kusin & det står nu på hennes sängbord & varje kväll så pratar hon med kusinen. Hon har sagt saker (när hon tror att vi inte hört) som gör att jag ryser i hela kroppen.Sorgen över att ha förlorat min systerdotter är obeskrivlig... Än i dag kan jag gråta över att hon inte längre finns hos oss. Att gå till hennes grav är så jobbigt att det går inte ens att beskriva i ord...
  • HannaL

Helena78. usch så jobbigt att veta att ens barn kommer att dö inom 3 år, beklagar :(
    JObbigt att läsa om det, och kan inte förstå hur kan kännas, först systerdottern och sedan din egen dotter. Styrkekramar i massor....

• catarina06

Igår besökte jag min fars grav för första gången sen hans nedsättning. Det var bra mkt jobbigare än vad jag förväntat mig.
    Jag hade så otroligt svårt att gå därifrån. Det kändes som om han ropade på mig, som om han bad mig att stanna. För varje steg jag gick bort från graven slets mitt samvete itu. det var skitjobbigt. Jag ville bara lägga ett stort varmt täcker över hans grav, över honom och bara sitta där hela dagen. Jag ville inte lämna honom ensam kvar.
    För det är så det känns, som om han ligger där helt ensam, i kylan, i mörkret på natten.
    Jag dör inombords av blotta tanken.
    Tänk att han ligger där när vi firar jul, när vi firar födelsedagar.
    Hur ska jag någonsin kunna klara mig utan min pappa.

• MalinAnnaJosefine

Idag är det tre år sen min älskade bror lämnade oss.
    Hans kropp orkade inte längre med hans hudcancer som hade gått in i hans organ.
    Men han somnade in med ett leende på läpparna.

Det står ett fint ljus vid hans foto och brinner.

Tiden går tyvärr alldeles för fort även utan min fina bror.

• Mrs Nova

I torsdags fann min syster min mamma, hon hade somnat in i soffhörnet, 67 år gammal...

Jag är i v.27 och väntar mitt första barn. Det känns så fruktansvärt tungt att mista sin mamma och mitt barns blivande mormor nu...vet inte hur jag ska orka med allt.

• HannaL

Mrs Nova beklagar. Måste va hemskt, för din syster att finna er mor, och för dig att missta din älskade mor, å just nu under graviditeten. Vi finns här om du vill prata.

Styrke kramar

• Mrs Nova

Tack, känner mig så ensam just nu. Jag förlorade min pappa när jag var 15 och har ingen kvar känns det som (min syster har en annan pappa). Visst jag har min man och hans underbara släkt men jag känner mig så oerhört rotlös.

Jag hade inte världens bästa kontakt med min mor eftersom hon var alkoholist under stor del av min uppväxt, men de senaste 5 åren har hon varit nykter.

• Mrs Nova

det känns bara så jäkla orättvist ibland...

• Hallonmopeden

Förlorade min pappa igår. Han hade asbest i lungan, han har jobbat på byggen hela sitt liv... det känns så orättvist! Han blev bara 65 år min älskade pappa. Nu ska jag och min syster börja fundera på allt det praktiska med begravning o.s.v. Känns så overkligt!!!

• Moasmostermia

Hallonmopeden skrev 2009-02-24 19:48:01 följande:

Förlorade min pappa igår. Han hade asbest i lungan, han har jobbat på byggen hela sitt liv... det känns så orättvist! Han blev bara 65 år min älskade pappa. Nu ska jag och min syster börja fundera på allt det praktiska med begravning o.s.v. Känns så overkligt!!!
    Skickar styrke kramar!!
Svar på tråden Sorg efter förlorad förälder, syskon eller annan närstående