• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

DariaM: Visst är det häftigt?! Kul att Alex fick känna också. Min bebis gjorde just ett jättesprattel, så hela magen hoppade till.

• Nanoozi

Idag när jag tog en power-nap så vaknade jag av sparkar. Jag satte på musik på mobilen och la den på magen...Det såg lustigt ut när mobilen började studsa på min mage hihi

• lottak79

Grattis till sparkarna!!

Jag har oxå börjat känna ännu mer....och igår var det första gången hanen kände oxå. Men det känns som bebben gör kullerbytta eller något. Men det är så magiskt eller hur Skrattande

Igår var jag även till barnmorskan och mätte magen och kolla hjärtljuden och berättade om mina problem som har lagom dykt upp. Slagen var 140. Är det en kille kanske?? Men jag har bara en känsla av att det är en tjej. Det visar sig Glad

Därimot så tyckte hon att jag skulle söka havandeskapspenning eftersom det gör så ont i magen nu. Men kan göra det tidigast i slutet av april. Och så kolla hon höften oxå och där gjorde det oxå ont. Om inget blir bättre så blir jag sjukskriven.

Idag var det min fars begravning och jag har mått så dåligt dom senaste dagarna att allting har gått fel och inget är fixat, men allting blev så perfekt och fint. Så jag är så glad att han fick sånt fint avslut. Nu ska jag försöka lugna ner mig lite och njuta av min bebis.

Ha dé gott tjejer !

• Sajsis

Lottak: En varm tanke till dig som har haft det tufft. Begravningar brukar vara jobbiga och samtidigt så befriande. Hoppas du kan njuta mer av livet nu i vår.

Jag känner oxå rörelser från bebben varje dag nu. Inte jätte kraftiga men tillräckligt för att Andreas ska kunna känna dom ibland. Det är så mysigt!! Tänk vad mycket spännande som kommer nu. Halvägs har gått för mig och endå känns det så länge kvar. Men snart sitter man där med en bebis i famnen!

Låter som ni hade trevligt på fikan i tisdags. Jag kunde tyvärr inte men hakar gärna med en annan gång.

Ha det bäst!

• Ronzki

Min son har kraftig dubbelsidig öroninflammation. Stackars lilla killen och han har gått med detta i flera dagar utan att jag fattat vad det var!

Han är sjuk jämt och smitar mig och resten av familjen. Hur ska det gå med en liten till????

• Glimt

BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

Hej alla blivande sommarmammor! Nu har jag också hittat hit. Har trängt mig in på listan. :) För det var väl så det var tänkt att man skulle göra..? /Glimt

• sockervit

Hej!

Tack för i tisdags, jättetrevligt att få träffa er i verkligheten också ! Det måste vi göra om!

Välkomna alla nya!

Instämmer,det är helt underbart med sparkar!

Lottak79, tänker på dig och hoppas du kan ta det lite lugnare framöver så magen och du mår bra.

Ronzki, usch stackars liten! Hoppas det går över fort! Klart det kommer gå bra med en liten till, man klarar mer än man tror!

Nehe, nu är det strax tv dax. Ha en skön helg!

• sockervit

Moe: Jag kom på att vi är ju några som väntar på en liten recension av bion du var på?! Var den bra?

• m o e

sockervit: Just ja, bion! Den var bra, men inte alls som jag hade trott. Ganska dramatisk och man gick därifrån och ville att allt skulle ha blivit annorlunda på något sätt. Ett gripande relationsdrama. Kate Winslet var fantastisk! (hoppas hon får sin Oscar!)

Förresten, har fått det där mailet nu ifrån T. HAHAHAHAHA!!!

lottak: Ta hand om dig nu! Skönt att begravningen är över och att den blev som ni ville. Det brukar kännas bra att få ett avslut.

Ronzki: Hoppas lillkillen kryar på sig snart. Det brukar ju kunna vända fort när de får antibiotika.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!