• Legolina

Var gör du av disktrasan?

Ja, ännu ett I-landsproblem

Var gör man av den blöta disktrasan?

Hänger jag den på kranen ser det för hiskeligt ut (och så ramlar den ner för den är böjd) men plockar jag undan den så torkar den inte och luktar snart surt...

Hur gör alla ni andra?

• Svar på tråden Var gör du av disktrasan?
  • IS THIS IT

Hänger den i skåpet under diskhon. Har en ställning där vi hängre den och också förvarar diskmedel och borste. Vill inte ha sånt framme, ser så fult ut.

• Anouschka

byter minst en gang per dag sa den brukar fa ligga urvriden i diskhon

• Pian

Sticker ett hål med kniv i hörnet på disktrasan (wettex) och har en krok på väggen ovanför vasken som den hängs på. Den torkar snabbt och hålls fräsch.

• Legolina

Pian skrev 2009-02-02 13:47:08 följande:

Sticker ett hål med kniv i hörnet på disktrasan (wettex) och har en krok på väggen ovanför vasken som den hängs på. Den torkar snabbt och hålls fräsch.
    Så hade jag innan! Det var kanon! Nu har vi ett skrovligt klinker där sugploppen inte fastnar
  • Balehead

Anouschka skrev 2009-02-02 13:46:00 följande:

byter minst en gang per dag sa den brukar fa ligga urvriden i diskhon
    Byter minst en gång per dag???? Vart tog miljötänket vägen?

Vår hänger mellan hoarna. Ibland på kranen.
  • Champagne
    Balehead skrev 2009-02-02 14:18:37 följande:
    Anouschka skrev 2009-02-02 13:46:00 följande: Byter minst en gång per dag???? Vart tog miljötänket vägen?Vår hänger mellan hoarna. Ibland på kranen.
    Jag byter också varje dag. Men jag har mirakeltrasor som jag tvättar istället för att slänga dem.

Jag har ett särskilt ställ avsett för att hänga diskborste och disktrasa på. Köpt på www.bluebox.se för nån hundralapp.
  • paola

har en fin kruka intill vasken där jag lägger i trasan o svampen,torkar fin fint där:)

• Anouschka

Balehead skrev 2009-02-02 14:18:37 följande:

Anouschka skrev 2009-02-02 13:46:00 följande:
    Byter minst en gång per dag???? Vart tog miljötänket vägen? Vår hänger mellan hoarna. Ibland på kranen.
    Har enbart disktrasor i rent lin som jag kokar i rent vatten - miljövänligare än sa gar knappt. Och mycket, mycket fräschare!
  • polaris

Finns en smart grej som fästs på klinkers med en "gummiplupp" där man trycker in trasan. Torkar fort och så vet man alltid var man har den. Finns bild i galleri, svårt att förklara.

Svar på tråden Var gör du av disktrasan?