• Legolina

Var gör du av disktrasan?

Ja, ännu ett I-landsproblem

Var gör man av den blöta disktrasan?

Hänger jag den på kranen ser det för hiskeligt ut (och så ramlar den ner för den är böjd) men plockar jag undan den så torkar den inte och luktar snart surt...

Hur gör alla ni andra?

• Svar på tråden Var gör du av disktrasan?
  • Rigmor Mortis

Diskstället. Jag micrar den dessutom då och då, och tvättar den istället för att slänga den.

• Marma

Slänger den i tvätten o tvättarden. Andvänder inge disktrasa mer än 24 timmar, oftast bara 2-5timmar.

• Missimo84

Vi har en list med flyttbara krokar ovanför diskbänken. Så köpte en sån där klämma med en liten ögla på från mique, så där hänger min trassa. Torkar jättebra och så känns det lite mer hygieniskt. Sen kan man ju köpa roliga disktrasor för att det ser lite kuligare ut,.

• minismurfen

hänger den på kranen...

• Indillia

Jag sköljer av och hänger den på kranen. Sambon knölar ihop den och lägger den åt sidan -vilket stör mig fruktansvärt!

• lokisse
    Legolina skrev 2009-02-02 14:05:56 följande:
    Pian skrev 2009-02-02 13:47:08 följande: Så hade jag innan! Det var kanon! Nu har vi ett skrovligt klinker där sugploppen inte fastnar
    det fins ju självhäftande krokar som man kan hänga pa kakel
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Hella Pella

Polaris: En liknande gummiplopp har jag också, fantastiskt bra och hygieniskt! Jag köpte min på Designtorget i Stockholm för 30 kr.

• helenasthlm

Hänger den på kranen.
    Byter ca 2-3 ggr i veckan....slänger dom gamla.

• Elli47

Hänger på kranen! Byter disktrasor ganska ofta, kör dem i tvättmaskinen, när de börjar blir alltför sunkiga så blir det golvtrasor som sedan kastas.

• mimmi 1

Balehead skrev 2009-02-02 14:18:37 följande:

Anouschka skrev 2009-02-02 13:46:00 följande:
    Byter minst en gång per dag???? Vart tog miljötänket vägen?Vår hänger mellan hoarna. Ibland på kranen.
    vaddå miljötänk? jag byter åxå varje dag, hatar ofrächa disktrasor, MEN jag slänger inte mina wettex.. utan tvättar dom i maskin, och hos oss lever dom länge så visst, jag tänker på miljön
Svar på tråden Var gör du av disktrasan?