• Legolina

Var gör du av disktrasan?

Ja, ännu ett I-landsproblem

Var gör man av den blöta disktrasan?

Hänger jag den på kranen ser det för hiskeligt ut (och så ramlar den ner för den är böjd) men plockar jag undan den så torkar den inte och luktar snart surt...

Hur gör alla ni andra?

• Svar på tråden Var gör du av disktrasan?
  • lightfish
    Emilia82 skrev 2009-02-05 10:13:05 följande:
    här i finland har vi diskskåp,fattar ej hur folk vill ha ett fult diskställ i ett annars snyggt kök=) så jag hänger upp disktrasan i en klädnypa i gallret inne i skåpet,så vattnet kan droppa ner i diskhon...
    Jag har i och för sig ett ovanligt snyggt diskställ i rostfritt, ser bra ut . Jag blir alltid lika fundersam över diskskåpen när jag är utomlands eftersom det droppar ner under...
  • Emilia82

lightfish:droppar ner i diskhon jo,bättre det än på diskbänken tycker jag:)

• Suri
    Emilia82 skrev 2009-02-05 10:13:05 följande:
    här i finland har vi diskskåp,fattar ej hur folk vill ha ett fult diskställ i ett annars snyggt kök=) så jag hänger upp disktrasan i en klädnypa i gallret inne i skåpet,så vattnet kan droppa ner i diskhon...
    Det hade vi förr i tiden i Sverige...

Man kan hitta diskskåp i gamla kök från 50 talet typ.
  • Emilia82

suri:men vart försvann de sen då? jag sku ej vilja va utan vårt:) även om jag vill ha fler skåp i mitt kök:)

• Suri
    Emilia82 skrev 2009-02-05 10:21:17 följande:
    suri:men vart försvann de sen då? jag sku ej vilja va utan vårt:) även om jag vill ha fler skåp i mitt kök:)
    Folk rev väl ut dem när de renoverade om antar jag?
  • Emilia82

suri:men jo=) jag undrar bara varför iden försvann...som sagt jag tycker det är jättesmidigt...men kanske ej alla svenskar gör det=)

• atelli

det finns ju helt klart en poäng med diskskåpen. Jag har faktiskt sett nytillverkade skåp som har ett torkställ inbyggt ovanför diskhon! så det är kanske en revival på gång!

• Emilia82

atelli. kan va jo=) min moster som bor i sthlm (och har bott lääänge) i sverige,har jag för mej att fick specialbeställa diskskåp när de renoverade köket=)

• Trynträ

Hänger den på kranen så att den torkar ordentligt. Hatar när den hänger mellan diskhoarna och aldrig torkar.

• Trynträ

Nya Wettextrasor luktar ju apa ju. Är det inte bättre att lära sig skölja ur den och låta den torka istället. Blir ju rätt dyrt i längden att slänga varje dag.

Anouschka skrev 2009-02-02 13:46:00 följande:
    byter minst en gang per dag sa den brukar fa ligga urvriden i diskhon
  • Einstein

Fast jag skulle inte vilja ha ett diskskåp, för jag har diskmaskin. Lite väl att ha ett helt hyllplan bara till disktrasan och diskborsten (som jag knappt använder).

• Emilia82

einstein: vi har både och, 5 pers familj,allt ska ej diskas i maskin + att det är bara 2 nedersta ibland,oftast bara nedersta vi har som 'diskhylla' de andra har jag fat och vaser m.m på=)

• Anouschka

Trynträ skrev 2009-02-05 15:52:13 följande:

Nya Wettextrasor luktar ju apa ju. Är det inte bättre att lära sig skölja ur den och låta den torka istället. Blir ju rätt dyrt i längden att slänga varje dag.
    Använder absolut inte Wettex utan en lintrasa som kokas/tvättas dagligen. Skulle aldrig i mitt liv använda Wettex faktiskt...
Svar på tråden Var gör du av disktrasan?