• Legolina

Var gör du av disktrasan?

Ja, ännu ett I-landsproblem

Var gör man av den blöta disktrasan?

Hänger jag den på kranen ser det för hiskeligt ut (och så ramlar den ner för den är böjd) men plockar jag undan den så torkar den inte och luktar snart surt...

Hur gör alla ni andra?

• Svar på tråden Var gör du av disktrasan?
  • Maria222

Jag hänger den på kranen... eller mellan de båda hoarna.

Mamma till Kevin född 0706.
  • Thursday

polaris skrev 2009-02-02 17:34:51 följande:

Finns en smart grej som fästs på klinkers med en "gummiplupp" där man trycker in trasan. Torkar fort och så vet man alltid var man har den. Finns bild i galleri, svårt att förklara.
    Fantastisk uppfinning.
  • Thursday

mimmi 1 skrev 2009-02-03 20:02:40 följande:

Balehead skrev 2009-02-02 14:18:37 följande:
    vaddå miljötänk? jag byter åxå varje dag, hatar ofrächa disktrasor, MEN jag slänger inte mina wettex.. utan tvättar dom i maskin, och hos oss lever dom länge så visst, jag tänker på miljön
    Du inser att tvätt sliter på miljön, va? Ju oftare du tvättar något, ju mer sliter du på miljön. Vatten ska värmas, och du släpper ut en massa saker från tvättmedel och sköljmedel m.m.
  • Tjiklex

Sköljer av den i iskallt vatten. Sen hänger jag den på kranen eller på en krok ovanför diskbänken (om jag känner mig ambitiös).

Har någon använt min disktrasa och inte sköljt av den i iskallt vatten slänger jag den. Då vill jag inte ens ta i den mer.

• mimmi 1
    Thursday skrev 2009-02-03 20:17:28 följande:
    Du inser att tvätt sliter på miljön, va? Ju oftare du tvättar något, ju mer sliter du på miljön. Vatten ska värmas, och du släpper ut en massa saker från tvättmedel och sköljmedel m.m.
    Alltså... jag tvättar dom inte en o en
    ett par wettexdukar i en maskintvätt med handdukar tex.. gör varken till eller från!
  • k girl

Jag vill hänga trasan på kranen av trivsel och gammal vana, men jag får superskäll av min syster som är hemkunskapslärare eftersom kranen värmer upp trasan --> bakterietillväxt. Min man brukar klippa hål i trasan och hänga upp den, så torkar den fort och håller länge.

I vårt nya kök ska vi ha en stång uppsatt under skåpen där man kan hänga disktrasa, diskborste etc.

• Rosen81
    Svar på #20
    Ja en sån hade vi också förrut. Jättesmart! Nu har vi flyttat och lämnade kvar den i gamla lägenheten. Kötpe vår på designtorget var ca en femtiolapp. Nu har jag en hylla i skåpet där jag lägger in disktrasa diskmedel mm.
  • mimmi 1
    k girl skrev 2009-02-03 22:11:41 följande:
    Jag vill hänga trasan på kranen av trivsel och gammal vana, men jag får superskäll av min syster som är hemkunskapslärare eftersom kranen värmer upp trasan --> bakterietillväxt. Min man brukar klippa hål i trasan och hänga upp den, så torkar den fort och håller länge.I vårt nya kök ska vi ha en stång uppsatt under skåpen där man kan hänga disktrasa, diskborste etc.
    men byter du ut trasan varje dag, eller åtmintone varannan, kan du ju fortsätta hänga den på kranen annars är ju kanten mellan hoarna nog så bra plats, den väljer jag!
  • Smulan87

dubbeldisko, två lika stora :P den hänger emellan :P

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

dubbeldiskHO ska de ju stå.

Smulan87 skrev 2009-02-04 12:37:10 följande:
    dubbeldisko, två lika stora :P den hänger emellan :P
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Var gör du av disktrasan?