• Legolina

Var gör du av disktrasan?

Ja, ännu ett I-landsproblem

Var gör man av den blöta disktrasan?

Hänger jag den på kranen ser det för hiskeligt ut (och så ramlar den ner för den är böjd) men plockar jag undan den så torkar den inte och luktar snart surt...

Hur gör alla ni andra?

• Svar på tråden Var gör du av disktrasan?
  • k girl

Ja, precis så ska vi ha. Fast vi ska ha en sådan här gammaldags köksspisstång.

• lokisse
    k girl skrev 2009-02-04 14:45:03 följande:
    Ja, precis så ska vi ha. Fast vi ska ha en sådan här gammaldags köksspisstång.
    mysig ide!!!
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • empresskaren

Man kan också mikro dem när de är blötta (svampig typ trasor) för ca 2 minuter, då dör alla bakterier!

• MammaÄrJag

Hänger mina på kranen. bara vrida ur den ordentligt innan. och byter disktrasa ca 2 ggr i veckan.

• Mrs Vader

Vi har en liten hållare till den. Sitter på väggen ovanför kranen

Vacker utan schampo
  • Legolina

Hahaaaa!

Tack för alla uppslag - nu har jag kommit på hur vi ska ha det. Vi sätter sugploppskrok och korg med sugploppar på insidan av vask-skåpsluckan! Där kan den hänga och torka och jag slipper se den!

Har en sån där tunn med massa hål i från ICA som torkar fort. Den tvättas i hett vatten och ibland rengöringsmedel efter användning - dessutom byts den ofta. Funderar på att köra dem i tvättmaskinen - men när jag slänger den är det oftast för att den är så äcklig (nån har glömt skölja ur) så då vill jag inte ha den bland övrig tvätt... hmmm... ännu ett I-landsproblem?

• lightfish

Om man först sköljer ur trasan med varmt vatten och sen avslutar med kallt vatten och hänger den så den kan torka börjar i alla fall inte vår att lukta (det kalla vattnet hämmar bakteritillväxten). Vi hänger vår på kanten v diskstället.

• Emilia82

här i finland har vi diskskåp,fattar ej hur folk vill ha ett fult diskställ i ett annars snyggt kök=) så jag hänger upp disktrasan i en klädnypa i gallret inne i skåpet,så vattnet kan droppa ner i diskhon...

• atelli

Vi har en pryl från designtorget (kostar ca 15 kr) som man trycker in en del av trasan i. Den torkar jättefort och blir inte sunkig lika snabbt!

Har en likadan pryl i duschhörnet för att hänga torkduken för glasduschsidorna.

• atelli

ser nu att mitt inlägg saknade uppgiften om att "designtorgs-prylen" är en sak i plast som vi satt på kaklet...

Svar på tråden Var gör du av disktrasan?