• JosephineS

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

Jag har kikat på programmet Unga mödrar en bra tid tillbaka i tiden och förvånas över att de inte kan ta med en familj som INTE har väldiga problem med det ena eller det andra.

Jag fyller 20 år inom kort och har en jättebra ekonomi (enligt min mening) dvs jag kan handla mat, kläder, nödvändigheter. Vi behöver inte känna ångest i månadens slut utan med glädje lägga undan de pengar som finns kvar på kontot.
    Vi har en fin bil och en mysig hyreslägenhet. Vi har det bra! Kan de inte visa att unga föräldrar kan klara sig galant?

Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap.

Det är så synd!

• Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?
  • Widgren

Vi har visserligen inte jätte bra ekonomi men klarar oss alltid!
    Håller med dig att det är tråkigt att programmet får oss unga mammor och pappor att framstå som trasiga familjer!!
    Jag och min sambo har ett underbart förhållande till varandra, en fin bil, ska snart flytta och har fina framtidsplaner och nu en fantastisk dotter.
    Vi är båda 20 år och är hel nöjda med livet! =)
    Roligt att höra att det är fler som reagerar!

• pussgurkan86

jag brukar också titta på det. vet inte om jag är en ung mamma, är 22 år och min sambo är 24 år och vi har det bra.

• Leather Cravat

Men tänk på att många mammor i serien var/är mycket yngre än er, hur kan man ha bra ekonomi som 16-åring tex?

• Linn och Robin
    JosephineS skrev 2009-02-07 19:10:21 följande:
    Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap.Det är så synd!
    Har precis tänkt samma sak
    Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • Lilla  Bebisen

jag blir så arg på de i progammet som sitter och röker i samma rum som ungen.. stör mig nåt fruktansvärt på de paret..

• nano

Jag tror UNG syftar mer på dom som känner sig unga, om ni försår vad jag menar. Man kan vara 21 och jättevuxen eller fortfarande ganska barnslig (fel ord kanske men hittar inget bättre). Att göra ett program om unga mödrar som lever precis som "gamla" (30+) mödrar skulle ju va att tappa lite av program iden tror jag.

• MsBeauty

Det handlar väl om att det blir mer intressant och lockar fler tittare än ett program med mer stabila föräldrar. Tror att alla fattar att inte alla unga mammor är som dem.

• buffybus

nej dem e helt knasiga där i det programmet. hehe jag brukar följa det!! jag e 22 och är gift o bor i en villa med man o barn, stabil inkomst och fast jobb.
    lite skillnad mot dem i programmet men men.. dem tar väl inte med såna som vi helt enkelt för då skulle programmet va tråkigare klart!!

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Elavela87

Danskar ni vet ;P (SKÄMT!)

• buffybus

haha va taskigt mot danskarna.. hehe.. fast känns som dem släpper lite mer på reglerna där.. åker utan bilstol till bebisarna o röker i samma rum som sina barn o så här...

nu e min man halvdansk.. hehe så inget emot danskar alltså!!

bebis kommer i juli då blir André storebror
Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?