• JosephineS

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

Jag har kikat på programmet Unga mödrar en bra tid tillbaka i tiden och förvånas över att de inte kan ta med en familj som INTE har väldiga problem med det ena eller det andra.

Jag fyller 20 år inom kort och har en jättebra ekonomi (enligt min mening) dvs jag kan handla mat, kläder, nödvändigheter. Vi behöver inte känna ångest i månadens slut utan med glädje lägga undan de pengar som finns kvar på kontot.
    Vi har en fin bil och en mysig hyreslägenhet. Vi har det bra! Kan de inte visa att unga föräldrar kan klara sig galant?

Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap.

Det är så synd!

• Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?
  • mrsuran

Stargirl skrev 2009-02-11 17:27:48 följande:

Men allt är ju relativt. Du kan inte ha ngn bra utbildning då du bara är 19 år. Ledsen men du har inte hunnit med det. Du har ju just gått ut gymnasiet.
    Jag anser att man har kass lön på ICA men då jämför jag ju med annat än vad du gör. Man har ju olika referensramar helt enkelt. Jag tycker en bra lön ligger runt 50 000 kr. Allt under 35 är dåligt, för mig. Men jämför man med olika saker så blir det ju olika reslutat.
    jag håller helt med!
  • JosephineS

Stargirl skrev 2009-02-11 17:52:16 följande:

Det beror ju också på vilken utbildning och erfarenhet man har. Då har man ju krav på ett välbetalt jobb. Då jag var 23 och fick första barnet var det inte tal om att handla kläder till sonen på POP eller liknande. Då var det absolut inte tal om att ha två bilar eller resa utomlands flera veckor per år.
    mm jag hänger med.
    just nu har jag iaf inget behov av 2 bilar och det räcker fint med en bil eftersom sambon har firmabil och nej jag handlar inte kläder på POP.. gilar inte deras kläder Men absolut gillar jag att skämma bort min dotter med märkeskläder.. ungen har ju nästan finare kläder än vad jag har

Det är ju bra att du har höga krav på dig själv men minst 35.000 i lön i månaden är väll lite väl..
  • Stargirl
    JosephineS skrev 2009-02-11 18:04:39 följande:
    Stargirl skrev 2009-02-11 17:52:16 följande: mm jag hänger med.just nu har jag iaf inget behov av 2 bilar och det räcker fint med en bil eftersom sambon har firmabil och nej jag handlar inte kläder på POP.. gilar inte deras kläder Men absolut gillar jag att skämma bort min dotter med märkeskläder.. ungen har ju nästan finare kläder än vad jag har Det är ju bra att du har höga krav på dig själv men minst 35.000 i lön i månaden är väll lite väl..
    Som sagt allt är relativt. Har man en lön över 35 000 så är det normalt och det man lever efter. Har man lön på 25 000 är det som man anpassar sig efter osv.
    Nu menade jag POP som exempel, kunde lika gärna varit Burberry eller Gant.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • mrsuran

JosephineS skrev 2009-02-11 17:14:50 följande:

hehe så kass lön har de inte på ICA (dock jobbar inte där själv) men ändå
    Tjoho.. jag har finfint SGI trots att jag bara är 19 år Meningen med tråden var inte att skryta utan att upplysa folk om att mitt liv inte ser ut som deras.. Jag och min sambo har precis lika bra utbildning och samma SGI.. och kan du tänka dig(!) han är 24
    är man 24 kan man ha ett bra jobb men knappast nåt topp jobb t.ex läkare som är minst 7 års utbildning
  • JosephineS

Stargirl skrev 2009-02-11 18:07:05 följande:

Som sagt allt är relativt. Har man en lön över 35 000 så är det normalt och det man lever efter. Har man lön på 25 000 är det som man anpassar sig efter osv. Nu menade jag POP som exempel, kunde lika gärna varit Burberry eller Gant.
    Ja förstod det skulle bara va lite lustig

Hursomhelst anser jag att jag har det bra och vi är lyckliga
  • Natie

Jag är 19 år, han en son som fyller 1 år i April och en sambo (snickare) 23 år.
    Jag har en utbildning - undersköterska och fast jobb. Vi har fler än 2 bilar, är inne i husköp :P
    Så jag har de finfint anser jag :) Kunde inte vara lyckligare!

• JosephineS

mrsuran skrev 2009-02-11 18:07:47 följande:

JosephineS skrev 2009-02-11 17:14:50 följande:
    är man 24 kan man ha ett bra jobb men knappast nåt topp jobb t.ex läkare som är minst 7 års utbildning
    Man kan väll ha ett bra jobb utan vara läkare ? När jag pratar om ett bra jobb menar jag ett jobb som man själv gillar och som har en lön på cirkus 35.000 i månaden.. kan man inte ha ett bra jobb om man inte har gått högskola tex menar du?
  • JosephineS

Natie skrev 2009-02-11 18:16:34 följande:

Jag är 19 år, han en son som fyller 1 år i April och en sambo (snickare) 23 år. Jag har en utbildning - undersköterska och fast jobb. Vi har fler än 2 bilar, är inne i husköp :P Så jag har de finfint anser jag :) Kunde inte vara lyckligare!
    Härligt för er
  • Elavela87

Tror knappast en tjej på 16 år får en lön på 30 lax ;P

• JosephineS

Elavela87 skrev 2009-02-11 18:35:00 följande:

Tror knappast en tjej på 16 år får en lön på 30 lax ;P
    Haha näe då får hon fan ligga i
Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?