• JosephineS

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

Jag har kikat på programmet Unga mödrar en bra tid tillbaka i tiden och förvånas över att de inte kan ta med en familj som INTE har väldiga problem med det ena eller det andra.

Jag fyller 20 år inom kort och har en jättebra ekonomi (enligt min mening) dvs jag kan handla mat, kläder, nödvändigheter. Vi behöver inte känna ångest i månadens slut utan med glädje lägga undan de pengar som finns kvar på kontot.
    Vi har en fin bil och en mysig hyreslägenhet. Vi har det bra! Kan de inte visa att unga föräldrar kan klara sig galant?

Jag är stolt över att vara ung mamma, men tyvärr skäms jag när vi framställs som trasiga familjer med fruktansvärd ekonomi och usla äktenskap.

Det är så synd!

• Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?
  • Stargirl
    Elavela87 skrev 2009-02-13 20:47:38 följande:
    pussgurkan86 skrev 2009-02-11 20:25:51 följande: Tala gärna om för mig vad för slags jobb det där är!
    Alla typer av chef positioner (de flesta iaf) betalar rätt bra. Där behöver man ju inte ha ngn super utbildining utan klättra upp i karriär stegen. Själv är jag en typ av försäljnings chef över en region i Europa. Har utbildning i botten men allt handlar om erfarenhet och engagemang.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • fairyfloss

Jag håller med. Nu är jag 22 (21 när jag födde vår son) så jag är inte superung, men ändå. Vi har allt vi behöver, samt sparande.

Tyvärr finns det människor som dömer mig på 2 sekunder och sprider väldigt elaka rykten om mig, baserat på absolut inget mer än att jag är ung. Eller ja, jag kan inte se nån annan anledning i alla fall. Men jag antar att program som unga mammor gör sitt. Det gör mig bara ledsen, bara för at man är ung betyder det inte att man har en massa problem!

• JosephineS

fairyfloss skrev 2009-02-14 10:06:05 följande:

bara för at man är ung betyder det inte att man har en massa problem!
    Word!
  • Enniie

Det är ett bra program, men det speglar sig verkligen inte på något sätt i vårat liv... Tycker det mest är ganska hoppigt och rörigt i deras liv, byter killar och jobb som dem byter underkläder ungefär, men sen så vet man ju inte hur det är i det verkliga livet, eftersom detta är inspelat osv...

• milla89

nej man kan ju hoppas att det är lite bs i det. men är det så som folk ser på unga föräldrar. ja då ligger ja väldigt bra till iaf :P
    pluggar, har ett fast jobb, är dock ensamstående men har köpt min egna lägenhet. har världens underbaraste son som jag värderar all tid högt med. åker ut på massa äventyr på helgerna. badar, går till parken, reser runt går på äverntyrsvärldar, gör allt för han ska ha kompisar i samma ålder som inte bara är på dagis. jag är stolt för det ja lyckats åstakomma helt själv.

serien är till viss del bra men man känner verkligen inte igen sig :P

• Alvine

SVT håller på att spela in ett svenskt "unga mödrar" första avsnittet sänds den 3/4 19.30 på SVT 1

• JosephineS

Alvine skrev 2009-02-18 11:32:12 följande:

SVT håller på att spela in ett svenskt "unga mödrar" första avsnittet sänds den 3/4 19.30 på SVT 1
    haha, va spännande det ska jag kolla på.
  • Stargirl

GUD vilken ful vagn Nadja kollade på precis i vagnaffären. Det måste varit det fulaste jag sett *asg*

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Enniie

Haha, jag tyckte den var söt.. Men jag tycker om lite äldre vagnar... Helst där dem har 2 olika strl på hjulen..

Tycker så synd om Nadja, eller alla som så gärna vill ha barn, men inte kan få de...

Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?