• lillaemme

älvsbyhus..bra /dåligt?!

Nån som har byggt hus därifrån el kanske känner nån..

Är dom nöjda??

• Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!
  • Susanne905

Med tanke på att jag spenderat extremt många tillar på byggahus forum inför vårt husbygge så var detta en uppfattning jag då fick, men har tyvärr inte verifierat dessa uppgifter.

• Carisma95
    Susanne905 skrev 2009-02-20 09:54:53 följande:
    Med tanke på att jag spenderat extremt många tillar på byggahus forum inför vårt husbygge så var detta en uppfattning jag då fick, men har tyvärr inte verifierat dessa uppgifter.
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Susanne905

timmar skall det vara givetvis

• Susanne905

Men, som sagt, tur att smaken är som baken, har inte byggt med Älvsbyhus personligen men något måste de ju göra rätt (förutom ett billigt pris..) eftersom de är enormt stora inom hustillverkare i Sverige...

• IWantCookies

Älskar mitt älvsbyhus
    En rolig detalj som jag har lagt märke till under tiden jag har surfat på byggahus är att de som är mest missöjda med Ähus är de som aldrig ägt ett

Och ang isolering så har ju Ä-hus rätt så bra rykte på sig, vi märker då att huset är ordentligt välisolerat åtminstone på uppvärmningskostnaden.

Sen är det viktigt att skilja på kvalité och standard. Ä-hus håller precis lika bra kvalité som andra hustillverkare, men standarden är betydligt lägre med sämre tillvalsmöjligheter. Sen är allt vad du gör det till. Vi lade egna parkettgolv, kaklade, klinkrade etc etc. Men i slutändan blir det ju då lika dyrt som att bygga med en tillverkare som erbjuder allt detta som standard.

Skickar med en länk till grannen som har ett liknande Ähus om ni vill se:

vitspets.blogspot.com/

• Carisma95
    SyrranS skrev 2009-02-20 11:18:10 följande:
    Sen är allt vad du gör det till. Vi lade egna parkettgolv, kaklade, klinkrade etc etc. Men i slutändan blir det ju då lika dyrt som att bygga med en tillverkare som erbjuder allt detta som standard.
    Precis. Så varför väljer man då ä-hus och inte ett lite dyrare hus, så man SLIPPER göra det själv?
  • Rigmor Mortis

Carisma95 skrev 2009-02-20 09:51:50 följande:

Susanne905: Du skrev ju i inlägg 14 att det var sämre isolerat...
    Det har jag också läst, fast då att Älvsbyhus inte har isolerade innerväggar som standard (och tro mig, man VILL ha isolerade innerväggar)
  • IWantCookies

Carisma - fast är man händig slipper man ju undan kostnaden för att nån snickare ska göra det, så på så vis kan det bli rimligare.

EKJ76: Ähus har inte isolerade innerväggar så vi satte extra gipsskivor, fungerar bra!

• Carisma95
    SyrranS skrev 2009-02-20 11:35:05 följande:
    Carisma - fast är man händig slipper man ju undan kostnaden för att nån snickare ska göra det, så på så vis kan det bli rimligare.EKJ76: Ähus har inte isolerade innerväggar så vi satte extra gipsskivor, fungerar bra!
    Fast då hade jag hellre byggt lösvirke.
    Men det kanske är en smaksak.
  • hannis

Vi är jättenöjda med vårt Älvsbyhus. Det är oerhört välisolerat och energisnålt vintertid och vi har gjort de förändringar som vi ville ha till en betydligt mindre kostnad än om vi hade valt en annan hustillverkare.

Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!