älvsbyhus..bra /dåligt?!
Nån som har byggt hus därifrån el kanske känner nån..
Är dom nöjda??
Nån som har byggt hus därifrån el kanske känner nån..
Är dom nöjda??
Ja, jag känner ett par. De är nöjda. Men de valde bort mycket och gjorde det själva istället.
Som svar på din rubrik:
Det är ett prisvärt hus, om man inte har krav på så hög standard (t.ex. kakel/klinkers, parkett osv).
Vill man ha det, så tycker jag man ska kolla på andra hustillverkare. De kanske ligger lite högre i pris, men då ingår det i grundpriset och kanske blir billigare i längden.
hmm..ja vi ska till älsvbyhus på onsdag på möte!
ja vi får la se, har en sambo som är ganska händig så man kanske kan göra lite själv!
Tack för svar..
Har tyvärr flera bekanta med stora problem med sina Älvsbyhus, främst med grunden.
Har oxå hört flera som är besvikna och har problem, främst med grunden som valmar säjer...
Se upp för deras grund och även deras tak (de lägger plast under takpannorna)
JAg känner å andra sidan många som är mycket nöjda med sina älvsbyhus så det varierar nog ganska mycket. var i vårt avlånga land vill ni bygga?
Mina svärföräldrar har ett Älvsbyhus från 70-talet och det känns som vilket annat hus som helst, de har även gjort om rätt mycket så att det inte ser ut som ett typiskt Älvsbyhus med den, i mitt tycke, tråkiga planlösningen.
Jag skulle själv kunna köpa et t äldre Älvsbyhus om jag skulle köpa ett redan befintligt hus. När det stått i några år är det lättare att se om grunden och så vidare är i bra skick, det är även lika lätt/jobbigt att göra om som i alla andra hus om man inte är nöjd med hur det ser ut inredningsmässigt.
Att bygga ett nytt skulle jag dock inte göra eftersom så pass många råkat ut för problem och inte heller verkar få det tillfixat. Dessutom finns det många hus som är både bättre och har bättre standard och som inte kostar så väldigt mycket mer.
De var med i PLUS med Sverker Olofsson för nån vecka sen... Kanske finns i svt:s arkiv? Det gällde grunden och en minst sagt tveksam besiktning.
I denna tråden, sista inlägget finns de länkat till grunddiskussionen...
www.familjeliv.se/Forum-5-166/m40109301.html
Jezz skrev 2009-02-19 14:09:55 följande: