• lillaemme

älvsbyhus..bra /dåligt?!

Nån som har byggt hus därifrån el kanske känner nån..

Är dom nöjda??

• Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!
  • ixupi

lillaemme skrev 2009-02-23 10:20:12 följande:

anmara skrev 2009-02-23 10:05:04 följande:
    tror du inte att de e så att man använder tvättstugen som grovingång..varav därför dom har gjort de så..=)Vi hade ett hus med en superbra planlösning, lite därför man fastnade för älvsbyhus..=)Supertack för alla svar..nu vet man lite mer om vad man kan fråga osv på onsdag när vi ska dit på möte!
    Just därför är det så oförståeligt med tvättstuga nära köket (jag stör mig också på det), inte är det köket jag vill gå igenom med svettiga kläder på väg till duschen när jag varit ute i skogen eller dylikt en hel dag. Bästa placering för tvättstuga torde vara i hallen nära ett badrum.
  • anmara

ixupi skrev 2009-02-23 10:25:57 följande:

Just därför är det så oförståeligt med tvättstuga nära köket (jag stör mig också på det), inte är det köket jag vill gå igenom med svettiga kläder på väg till duschen när jag varit ute i skogen eller dylikt en hel dag. Bästa placering för tvättstuga torde vara i hallen nära ett badrum.
    Precis.
  • timalillah

Kanske en dum fråga, men i deras prisförslag på hemsidan ingår då även tomten? Eller köper man själv tomten och anlitar älsbyhus att bygga där?

• Susanne905

Tomt ingår aldrig i prisförslag. Tomt tillkommer, likaså anslutningsavgifter, bygglovskostnader och annat lull som tillhör ett husbygge.

• timalillah

Susanne905 skrev 2009-02-23 11:26:30 följande:

Tomt ingår aldrig i prisförslag. Tomt tillkommer, likaså anslutningsavgifter, bygglovskostnader och annat lull som tillhör ett husbygge.
    Ok tack!!
  • lillaemme

ixupi skrev 2009-02-23 10:25:57 följande:

tur smaken e som baken..för mej stör de inte alls..=)
  • Moyo

lillaemme: Vilken modell tittar ni på? *nyfiken*

Jag tyckte placeringen av tvättstugan var bra, sköter liksom allt hushållsgöra i den delen av huset och det är inga problem att tvätta sent på kvällen. Men jag jämför med hur vi hade det i förut såklart, med tvättstuga i källaren och sovrum/badrum på andra våningen...

• lillaemme

Moyo skrev 2009-02-23 11:53:16 följande:

lillaemme: Vilken modell tittar ni på? *nyfiken*Jag tyckte placeringen av tvättstugan var bra, sköter liksom allt hushållsgöra i den delen av huset och det är inga problem att tvätta sent på kvällen. Men jag jämför med hur vi hade det i förut såklart, med tvättstuga i källaren och sovrum/badrum på andra våningen...
    ne de e sant.! vi har kollat på frode..för vi gillar deras planlösning! hade passat bra på våran tomt..men så funderar vi på om vi ska ta me övervåning å då blir se sleipner isåfall..men de de ju såå svårt detta!! =)
    Va har ni för hus?
  • Moyo

Vi har ett Torgrim.

lillaemme skrev 2009-02-23 11:59:47 följande:
    Moyo skrev 2009-02-23 11:53:16 följande:
    ne de e sant.! vi har kollat på frode..för vi gillar deras planlösning! hade passat bra på våran tomt..men så funderar vi på om vi ska ta me övervåning å då blir se sleipner isåfall..men de de ju såå svårt detta!! =)Va har ni för hus?
  • lillaemme

Moyo skrev 2009-02-23 12:11:54 följande:

Vi har ett Torgrim.
    aha de e fint oxå..alla e fina..haha..har ni gjort mycke tillval eller har ni mycket standard?
Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!