• lillaemme

älvsbyhus..bra /dåligt?!

Nån som har byggt hus därifrån el kanske känner nån..

Är dom nöjda??

• Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!
  • anmara

Frågan är om det är ett extremfall eller om det brukar se ut på detta vis...

• Rigmor Mortis

Det är förmodligen ett extremfall (och de flesta felen är dessutom åtgärdade enligt listan längst ner). Att det snöar in har jag dock läst på fler håll, enligt Älvsbyhus ska man tydligen upp på vinden och sopa efter varje snöoväder.

• Carisma95
    EKJ76 skrev 2009-02-23 19:09:48 följande:
    Det är förmodligen ett extremfall (och de flesta felen är dessutom åtgärdade enligt listan längst ner). Att det snöar in har jag dock läst på fler håll, enligt Älvsbyhus ska man tydligen upp på vinden och sopa efter varje snöoväder.
    Det är säkert ett extremfall.
    Men även om det normala bara är 1/3 av detta, så är det inte alls bra..!
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • kottungen

Vi ska nog bygga ett Älvsbyhus, ska i alla fall träffa en säljare på söndag. Jättespännande och kul att få bygga sitt eget hus. Vi funderar på Tyr och jag tror att den planlösningen passar oss riktigt bra. Tråkigt bara att höra att det är så många som inte är nöjda med sina Älvsbyhus men med tanke på att dom är en av dom största tillverkarna så är det väl inte så konstigt att några får problem. Borde ju hända alla tillverkare nångång.

• lillaemme

kottungen skrev 2009-02-24 13:28:48 följande:

Vi ska nog bygga ett Älvsbyhus, ska i alla fall träffa en säljare på söndag. Jättespännande och kul att få bygga sitt eget hus. Vi funderar på Tyr och jag tror att den planlösningen passar oss riktigt bra. Tråkigt bara att höra att det är så många som inte är nöjda med sina Älvsbyhus men med tanke på att dom är en av dom största tillverkarna så är det väl inte så konstigt att några får problem. Borde ju hända alla tillverkare nångång.
    ne de e ju sant iof! å när de väl dyker upp ngt så blir de jättestort! =)vi skall träffa säljare imorrn! de ska bli såå spännande..
  • Emilia82

vi är nöjda,men ha bara bott 2 år i vårt:D hoppas vi är nöjda hela livet=)

Svar på tråden älvsbyhus..bra /dåligt?!