• Isildun

Sandviken Tråden

Tycker det är dax att vi skaffar oss en egen tråd vi i Sandviken. Kanske kan vi berätta om saker som händer omkring i sandviken som tex. öppna förskolor och andra saker man kan göra med barnen.
    Kanske om intresse finns kan vi väl träffas och fika.
    Så hjälp till att hålla tråden levande!!

• Svar på tråden Sandviken Tråden
  • Fembarnsmorsan

Ja vad bra!Själv är jag nyinflyttad hit från Storvik o har ingen aning om saker o ting .Tips emottages tacksamt!Har skrivit trådar om dagis i Sandviken men inte fått så många svar....vart finns det öppna förskolor?

• Tingen

Det finns många öppna förskolor i Sandviken

Måndagar: Björksätra Öppna Förskola.(10-13)
    Tisdagar: Kanalkyrkan (9-12)
    Onsdagar: Björksätra Öppna Förskola, Vallhov Öppna Förskola
    Torsdagar: Sigridsgården (9-12)
    Fredagar: Västanbygården (tror att det är fredagar)

Även Seljansborg, Stensätra har öppna förskolor men vilka dagar de har vet jag inte.

Har varit runt på många av dessa. Förra hösten gick vi tre dagar i veckan nästan. Edvin tyckte om att komma ut och jag tyckte att det var underbart att få träffa alla andra mammor.

• SandvikenMamma

Kanalkyrkan:
    Måndag: 9-15
    Tisdag: 9-12.00 Babyträff
    Onsdag: 9-15
    Torsdag: stängt!
    Fredag: 9-12.00

• SandvikenMamma

Kanske är det någon av oss "Sandvikare" som har lust att ta en prommis tillsammans nån dag? Kanske leka i stadsparken? Vi kan ju ha lite picknick kanske?

• Scraptroll

Seljansborgs öppna förskola öppnade i förra veckan
    deras öppettider är måndag, onsdag, torsdag kl 9.00-12.00
    fika 5 kr
    Jag brukar gå dit o det är riktigt trevligt där med mycket leksaker åt ungarna

Idén med stadsparken var inte så dum...lite lek o picknick skulle ju bara vara kul

Hur gamla är era barn? vad heter de? vart i Sandviken bor ni?

Jag/vi har en dotter som heter Amanda o hon är 6½ månad o en riktigt pigg tös som nog bröjar gå på egen hand snart iaf om man ska tro hennes tidigare framsteg.
    Vi bor i Hantverkarbacken o har därför väldigt nära till Seljansborg o går dit nästan varje gång de har öppet fast oftats på onsdagar o torsdagar

• dollan

Ja det skulle vara kul att ta en promenad o leka lite.....
    Min/våran tjej är 9 månader o tycker att det är jätte kul att träffa andra barn.........
    Nu får vi ta o bestämma en dag o plats Förslag????????????

• Scraptroll

jag har inget förslag på dag...men jag vet att jag inte kan på fredagar efter kl 4 då har vi baddag o åker till badhuset

• Tingen

Det vore kul att träffa andra!

Har en son Edvin på lite mer än 10 månader.
    Bor mitt i centrala Sandviken ett tag till. Har köpt parhus på Högbovägen så vi flyttar 1:a nov.
    Nästa vecka kanske? Hur passar det med eftermiddagar för er?

• SandvikenMamma

Om det blir nästa vecka kan jag i så fall på måndag och fredag eftermiddag. Annars passar helgen bäst för mig, för jag går i skolan, och Fanny på dagis.

Svar på tråden Sandviken Tråden